مشکلات ما با رفع تحریم تمام نمی‌شوند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما با رفع تحریم رفع نمی شود، اگر می خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم لازمه آن خنثی سازی تحریم و احیای اقتصاد کشور است.

مشکلات ما با رفع تحریم تمام نمی‌شوند

محمدباقر قالیباف در دومین یادواره شهدای عملیات رمضان که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، افزود: سردار شهید سلیمانی و سردار شهید حسین همدانی برای عزت انقلاب اسلامی، آزادگی و ارامش ما تلاش کردند و جنگ ما همچنان ادامه دارد و عرصه و شیوه جنگ امروز دشمنان امروز با ما تفاوت کرده است.

وی تأکید کرد: دشمنان صهیونیستی که گروه‌های داعش و منافق را درست می‌کند، هدفشان تخریب کشور‌های ایران و سایر کشور‌های اسلامی است.

قالیباف تصریح کرد: اگر ما با آن‌ها در سوریه نمی‌جنگیدیم باید در خیابان‌های تهران و سایر شهر‌ها می‌جنگیدیم.

وی جنگ اقتصادی و شناختی را مبارزه امروز دشمنان با مردم ایران دانست و گفت: آن‌ها در این جنگ شناختی از فضای مجازی بر‌ای منحرف کردن افکار جوانان ما استفاده کرده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این جنگ راهش جهاد تبیین است و نباید با کم توجهی راه را برای نفوذ دشمنان باز گذاشت.

رییس مجلس شورای اسلامی، تحریم‌های غیر انسانی و حقوقی مردم ایران را جنگ اقتصادی دشمنان عنوان کرد و گفت: در همه مذاکرات دشمنان بعد از قبول برجام، یک طرفه برجام را زیر پا گذاشتند و هر کاری که دوست داشتند را انجام دادند و اولین قانون مجلس یازدهم قانون رفع تحریم‌ها بود.

قالیباف افزود: ما معتقدیم اگر دشمنان به تعهدات خود عمل نکنند ما هم حق داریم در برابر تحریم‌های نا به جا و بدعهدی دشمنان می‌توانیم بایستیم تا آن‌ها هم تن دهند به آنچه خودشان امضا کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نشان داده ایم در چهارچوب تعهداتمان هستیم و مشکل ما با رفع تحریم رفع نمی‌شود و ما باید خودمان را در حوزه اقتصادی قوی کنیم و راه شهدا با این قدرت یابی‌ها ادامه داده می‌شود.

قالیباف افزود: برای رسیدن به پیروزی باید از حضور مردم در صحنه و مشارکت آن‌ها در خط اسلام استفاده کرد و این امر باعث پیروزی مردم سوریه با کمک‌ها و رهبری سردار سلیمانی در منطقه شد و نمونه‌های دیگر آن در عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس مانند عملیات رمضان دیده شد.

وی تأکید کرد: در موضوع عدالت و نظارت بر اقتصاد دولت باید حضور پررنگ داشته باشد اما برای پیشرفت اقتصادی باید به مردم و بخش خصوصی سپرده شود و نقش دولت تنها نظارت باشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36751

ارسال نظر