قالیباف توضیح می دهد| انقلابی و ضد انقلاب چه کسی است؟

رئیس قوه مقننه با بیان این که امروزه همه ما شکل هم شدیم، اما هیچ کدام شکل انقلاب نیستیم اظهارکرد: انقلابی با حرف‌های مفت و تند و به تعبیر رهبر انقلاب با سوپرانقلابی‌ها، انقلابی نمی‌شود؛ امروز هر کسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است.

 قالیباف توضیح می دهد|  انقلابی و ضد انقلاب چه کسی است؟

محمدباقر قالیباف صبح امروز (دوشنبه، ۳ مردادماه) در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروزه برخی تصور می‌کنند کار فرهنگی، کار رانتی است و دولت باید مرتباً بودجه بدهد تا این نوع اقدامات ادامه یابد، گفت: بنده البته خلاف این نظر را دارم و معتقدم امروزه انجام فعالیت فرهنگی در کشور، از جهت اقتصادی جزو مجموعه‌هایی است که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد مانند همه فعالیت‌های اقتصادی دیگر و حتی از آن انتفاع اقتصادی داشت.

قالیباف با بیان اینکه انقلاب ما اساساً انقلابی فرهنگی است، گفت: انقلاب یعنی فرهنگ، تحول درونی، شجاعت و در واقع به این معناست که ما ساختار گذشته را قبول نداریم. خاطرم هست در شهریور سال ۱۳۵۹ و قبل از وقوع جنگ تحمیلی همه بچه‌های انقلاب در بسیج متمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، تربیتی و کمک به معیشت و زندگی مردم بودند و می‌خواستند اقدام فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی انجام دهند و این روند از هسته‌های فرهنگی مساجد تا عرصه‌های فراتر به‌صورت سازماندهی شده صورت می‌گرفت.

وی با بیان این که امروزه همه ما شکل هم شدیم، اما هیچ کدام شکل انقلاب نیستیم اظهارکرد: انقلابی با حرف‌های مفت و تند و به تعبیر رهبر انقلاب با سوپرانقلابی‌ها، انقلابی نمی‌شود؛ امروز هر کسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است؛ یعنی به جوان امروز که نشان دهد نظریه اسلام سیاسی امام می‌تواند زندگی مردم را هم در بعد معنوی و هم مادی اداره کند؛ چنین رفتاری بیانگر انقلابی بودن است و هرکسی غیر از این رفتار کند ضدانقلاب بوده و در مسیر انقلاب حرکت نکرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای کسب موفقیت در همه عرصه‌ها باید به دو عنصر برجسته ایمان کامل به سنت‌های الهی و ایمان به مردم توجه داشته باشیم؛ موضوعی که در مدیریت ۴۰ساله شهید سلیمانی نیز برجسته است. او مردم را قبول داشت و همواره کارش را با مردم پیش می‌برد و در حوزه نظامی نیز با رویکرد فرهنگی کارهایش را پیش می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هرکسی می‌خواهد فعالیت و کاری انجام دهد نیازمند پول و اختیار نیست گفت: همواره افراد درصدد به دست آوردن این دو هستند؛ در واقع وقتی به افراد مسئولیت می‌دهید ابتدا درخواست حمایت مالی و دادن اختیار می‌کند، اما تجربه ۴۰ساله نشان داده علیرغم بهره‌مندی از این موارد بازهم برخی افراد بهانه می‌آورند، بنابراین اعتقاد دارم اگر کسی می‌خواهد کار که به معنای هویت و جوهره انسان، انجام دهد نیازمند پول و اختیار نیست، زیرا با شروع فعالیت این دو مقوله نیز تأمین می‌شود.

قالیباف در این راستا، افزود: آن روزی که ۱۱۰ میلیارد دلار در کشور درآمد داشتیم و امروز که ۴۵ میلیارد دلار درآمد داریم همواره تورم وجود داشته است، پس مشکل ما پول نیست بلکه مشکل این است که کار‌ها را درست و مبتنی بر سنت‌های یاد شده انجام نمی‌دهیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32581

ارسال نظر