جزئیات تذکرات کتبی نمایندگان به وزیران دولت

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور را قرائت کرد.

جزئیات تذکرات کتبی نمایندگان به وزیران دولت

سید محسن دهنوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولین اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

 غلامعلی کوهساری نماینده رامیان و جمعی از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی، صمت و کشور: ضرورت رسیدگی به کمبود آرد در استان گلستان و شهرستان های حوزه انتخابیه، همچنین به وزیر بهداشت درباره ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل بیمارستان بیمارستان رامیان و ارتقا بیمارستان خان ببین.

 حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۴۲ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی: مبنی بر لزوم رفع مشکلات کارکنان ادغامی ۵ بانک وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، همچنین با ۳۹ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی لزوم توزیع فوری نهاده های دامی در سامانه بازارگاه جهت جلوگیری از بحران محصولات و رفع مشکلات دامداران.

ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه و تعدادی از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم اجرای جز ۱  بند ص تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص تامین کالاهای اساسی.

مهدی اسماعلی نماینده میانه به وزیر کشور: لزوم تجهیز آتش نشانی شهرستان میانه به نردبان مناسب با توجه به تعداد ساختمان های بلند.

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان و تعدادی از نمایندگان به وزیر امور خارجه: ضرورت رسیدگی به عوامل خارجی افزایش آلاینده ها و ریزگردها توسط وزارت امور خارجه با اتکا به قوانین بین المللی محیط زیست، همچنین به وزیر راه مبنی بر ضرورت تسریع در اجرای طرح جابجایی خانوارهای ساکن در مناطق فرسوده و آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان به مناطق امن.

جعفر قادری شیراز و تعدادی از نمایندگان به وزیر راه و کشور: پیگیری لزوم نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده های برون و درون شهری، همچنین به وزیر بهداشت درباره لزوم رسیدگی به تجهیزات و نیروی انسانی اورژانس ۱۱۵.

ملک فاضلی نماینده سراوان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی فوری به بحران کمبود آب در حوزه انتخابیه.

بهروز محبی نماینده سبزوار و ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: ضرورت اولویت دهی به شهرستان سبزوار در تخصیص خودرو نردبانی هیدرولیک آتش نشانی، همچنین با ۵۱ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و تهیه آیین نامه اجرایی قانون.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: دلیل ضعف گسترده در نحوه مدیریت و اجرای سفرهای استانی رئیس جمهور چیست؟

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۴۲ نماینده به وزیر صمت: لزوم نظارت دقیق و مستمر بر کیفیت، کمیت و قیمت خودروسازان و ضرورت پاسخگویی به افکار عمومی و کارشناسان در خصوص برآورد هزینه تمام شده خودروها، و با ۶۹ نماینده به رئیس جمهور درباره لزوم تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۱، به همراه ۴۹ نماینده به وزیر صمت درباره لزوم کنترل قیمت و نظارت بر روی تمام کالاها و خدمات، ضرورت اعمال تخفیف محصولات شرکت های تولیدی به صورت شفاف در لیست قیمت ها و لزوم تاثیر درج قیمت مصرف کننده روی کالاها، با ۳۷ نماینده به وزیر دادگستری درباره لزوم تسریع در تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان ایثارگر شوراهای حل اختلاف.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم  آباد به رئیس جمهور: لزوم تسریع در تعیین تکلیف کنکور ۱۴۰۲.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به وزرای امور اقتصادی و جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در تامین سرمایه در گردش کشاورزان، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم رسیدگی و رفع نگرانی فعالان بخش کشاورزی و دامپروری از تبعات حذف ارز ترجیحی، به وزرای اطلاعات و بهداشت مبنی بر لزوم رسیدگی بر برخورد با واردات ممنوعه واکسن آسترازنکا، با ۲۲ نماینده به وزیر فرهنگ درباره ضرورت رسیدگی به وضعیت اسفبار حجاب در نمایشگاه کتاب تهران، به وزرای ارتباطات، اطلاعات و فرهنگ درباره ضرورت نظارت محتوایی بر بازی های رایانه ای در بازارهای داخلی، به وزرای امور اقتصادی، جهاد، دادگستری، صمت و کشور درباره ضرورت اجرای سیاست های تشویقی برای واحدها و کارخانجات فعال در تحقق اهداف توزیع عادلانه یارانه ها، به وزیر راه درباره ضرورت چاره اندیشی برای عدم استقبال پیمانکاران برای شرکت در مناقصات طرح های راهداری به دلیل نوسان قیمت در بازار.

شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان به رئیس جمهور: لزوم اطلاع رسانی شفاف به مردم در خصوص واردات خودرو، همچنین به وزیر امور اقتصادی درباره ضرورت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت و ضرورت تسریع در استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب دیده از سرمازدگی، به وزیر ارتباطات درباره ضرورت رسیدگی به مشکلات  آنتن دهی شبکه تلفن همراه در روستاهای شهرستان های حوزه انتخابیه، همچنین به وزیر امور خارجه درباره لزوم اجرای دیپلماسی اقتصادی فعال جهت حضور قوی تر در اتحادیه اوراسیا، به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان، به وزیر نیرو درباره ضرورت تسریع در اجرای طرح انتقال آب حوزه خلیج فارس به استان کرمان.

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر راه: ضرورت توجه به توسعه و بهسازی مواصلات و جاده های درون و برون شهری غیر ایمن حوزه انتخابیه، با ۴۳ نماینده به وزیر صمت درباره ضرورت پایش، نظارت و تنظیم کالای اساسی در راستای اجرای طرح مردمی ساختن یارانه ها.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر امور اقتصادی: لزوم رسیدگی به افزایش تورم و قیمت اقلام ضروری، به وزیر راه درباره ضرورت افزایش پروازهای تهران- ارومیه، به وزیر راه درباره ضرورت توسعه محدوده ارومیه از ۴ طرف و تکمیل طرح جامع این شهر، به وزیر ارتباطات درباره لزوم رسیدگی به مشکلات پرداختی حقوق و مزایا و مطالبات و معوقات کارمندان و بازنشستگان مخابرات آذربایجان غربی، به رئیس جمهور درباره ضرورت پرداخت کامل بودجه پیش بینی شده برنامه ششم توسعه برای قوه قضائیه.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر نیرو: ضرورت اقدام و برنامه ریزی در راستای مقابله با گرد و غبار و ریزگردها و اجرای ماده ۲۵ قانون هوای پاک مبنی بر تامین نیاز آبی زیست محیطی تالاب ها و زیست بوم ها، همچنین به وزیر راه درباره ضرورت برنامه و اقدام برای اجرای ماده ۲۱ قانون هوای پاک، به وزیر امور خارجه درباره ضرورت اقدام در خصوص ایجاد همکاری منطقه ای و بین المللی جهت جلوگیری از ایجاد پدیده گرد و غبار و لزوم مقابله با نقض اصول بنیادی حقوق بین المللمحیط زیست توسط کشور ترکیه، به وزیر کشور درباره ضرورت توجه جدی به رعایت قوانین در صدور مجوزها، پروانه ساختمانی جهت ممانعت تکرار وقایع دلخراش ساختمان متروپل آبادان.

مصطفی نخعی نماینده نهبندان به رئیس جمهور: لزوم بومی گزینی شهرستانی دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۱.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر کشور: لزوم رسیدگی به مشکلات اتوبوس های شهر پرند،

سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده به وزیر ورزش: ضرورت جلوگیری از برگزاری اردوهای غیر ضروری برای تیم ملی فوتبال و نظارت بیشتر بر عملکرد فدراسیون فوتبال.

محمدحسن آصفری نماینده اراک و ۴۶ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت توجه به گرانی کالاهای اساسی و لزوم تامین مایحتاج مردم با عرضه مستقیم و قیمت مناسب.، همچنین به وزیر راه درباره ضرورت تسریع در اصلاح و ایمن سازی راه های حادثه خیز کشور، به وزیر نیرو درباره لزوم تسریع و تامین اعتبار برای تعویض شبکه های فرسوده  آب روستاها جهت تامین آب شرب.

زهرا شیخی نماینده اصفهان به رئیس جمهور و وزیر راه: ضرورت تدبیر در خصوص حل مشکل مستاجران به خصوص در شهرهای بزرگ، با ۳۳ نماینده به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه درباره ضرورت اقدام آتی در خصوص آلودگی هوا متاثر از گرد و غبار، به همراه عباس مقتدایی به وزرای نفت و نیرو درباره ضرورت تدبیر در خصوص تامین گاز و جلوگیری از مصرف سوخت مازوت در فصل سرما.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به وزرای جهاد کشاورزی و صمت: ضرورت نظارت بر تامین کالاهای اساسی و عرضه مستقیم کالاها.

علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به رئیس جمهور: لزوم انجام اقدام جدی و جهادی دولت در جهت رفع آلودگی هوا در کشور، همچنین به وزیر راه درباره ضرورت تکمیل مترو کرج- هشتگرد و ایجاد امکان استفاده از تمام ظرفیت آن، به وزیر صمت درباره لزوم برخورد قانونی با کم فروشی در نانوایی ها، به رئیس جمهور درباره لزوم ایجاد سامانه ای از سوی دولت برای شفافیت در میزان تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور.

احسان ارکانی نماینده نیشابور به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد: لزوم حل مشکل کارخانجات داخلی تولید روغن خوراکی در تامین نقدینگی خرید مواد اولیه.

سیدجلی میبدی نماینده تفت به وزیر بهداشت: علت سهل انگاری مراکز دندانپزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در تجهیز شدن به ساکشن های استاندارد طبق دستورالعمل اجرایی اداره کل تجهیزات پزشکی چیست؟

محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت به وزیر نیرو: لزوم تسریع در ساخت سد معشوره، همچنین به وزیر صمت درباره لزوم رسیدگی به کیفیت پایین خودروهای داخلی و قیمت بالای آن.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: لزوم پرداخت مطالبات دانشگاه آزاد اسلامی از بابت شهریه های دانشجویان شاهد و بهزیستی و جلوگیری از فشار تامین اجتماعی و امور مالیاتی بابت مطالبات./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27277

ارسال نظر