اولین استیضاح دولت رییسی | وزیر صمت قربانی قیمت خودرو می شود

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز هیأت رئیسه مجلس مقرر شد که استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن مجلس اعلام وصول شود.

اولین استیضاح دولت رییسی | وزیر صمت قربانی قیمت خودرو می شود

سرانجام هیئت رئیسه مجلس، طرح استیضاح رضا فاطمی امین را اعلام وصول شد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت که استیضاحش، از همان ماه های ابتدایی وزارت،‌ مطرح بود.فاطمی امین که از حلقه نزدیکان رئیسی در آستان قدس به وزارت صمت دولت او راه یافت، در دو محور بازار و صنعت خودروی ایران همواره مورد انتقاد نمایندگان قرار داشت.

به گزارش عرشه آنلاین ؟ اما به نظر می رسد، تعلل او در همراهی با مجلس برای سرعت دادن به موضوع واردات خودرو و همچنین، افزایش قیمت کالاهای اساسی و عدم توفیق در تنظیم بازار، نمایندگان را علیه فاطمی امین یکصدا کرد.اگر او صلاحیت خود برای وزارت صمت را از دست دهد، دومین وزیر پرچالش ابراهیم رئیسی است که عمر وزارتش به یک سال نرسیده، از کابینه جدا می شود.

سید محسن دهنوی با اشاره به جلسه عصر امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز هیأت رئیسه درخواست تعدادی از نمایندگان برای استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت هیأت رئیسه مجلس موافقت کرد که این تقاضا در مجلس اعلام وصول شده و برای بررسی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شود.وی مهم‌ترین دلیل استیضاح فاطمی امین را عدم مدیریت صحیح صنعت خودروسازی و محقق نشدن وعده‌های وزیر صمت اعلام کرد.

در همین زمینه بخوانید :وزیران اقتصاد و صمت تغییر می‌کنند؟ | فرهاد رهبر وزیر می شود ؟

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26698

ارسال نظر