اولین اظهارنظر رئیسی درباره ازسرگیری مذاکرات وین

مذاکرات در این دولت جدی است

اولین اظهارنظر رئیسی درباره ازسرگیری مذاکرات وین

سید ابراهیم رئیسی به اعلام تاریخ شروع دوباره مذاکرات وین ( مذاکرات ایران و ۱+۴ در خصوص برجام واکنش نشان داد.

سید ابراهیم رئیس رئیس دولت سیزدهم در اولین اظهارنظر درباره مذاکرات وین گفت:

* مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به حق ملت ایران یعنی رفع تحریم های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

* همانطوری که گفته ایم میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده خواهی ها هم که دنبال تضییع منافع ملت ما هستند ایستادگی میکنیم.

* هم رفع تحریم را دنبال می‌کنیم هم خنثی‌سازی تحریم ها را.

هشتم آذر، زمان ازسرگیری گفتگوهای برجامی ‌در وین

علی باقری و اتحادیۀ اروپا به طور جداگانه از توافق دو طرف برای آغاز مذاکرات ایران و کشور‌های موسوم به ۱+۴ در تاریخ ۸ آذر در وین خبر داده‌اند.علی باقری‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران  که مذاکره‌کننده ارشد ایران در دور تازه گفتگوهای برجامی با کشورهای ۱+۴ خواهد بود، در حساب رسمی خود در توییتر به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشت: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»

مذاکرات در این دولت جدی است

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور:

* بحث مذاکرات در این دولت جدی است و تحریم‌های خارجی را برخواهد داشت آنچه دست و پای تولید در کشور را بسته تحریم‌های داخلی است.

اهل مذاکره هستیم اما نه مانند قبل

سیدمحمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور:

* ما اهل مذاکره هستیم ولی نه به صورت سال‌های قبل که هرچه آنها گفتند قبول کنیم و به تمام تعهدات عمل کرده باشیم ولی آنها زیر قول و تعهد خود بزنند؛ امروز آمریکا باید بدون هیچ پیش شرطی اقدام به انجام تعهداتش کند و دست از دوگانگی بردارد.

* ایران الان دیگر به هیچ عنوان دولت ضعیفی ندارد که در برابر آنها ضعف نشان دهد بلکه با رئیس جمهور انقلابی، از منافع کشور و ملت دفاع می‌کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1908

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر