13 دستور ویژه رئیسی برای سفر‌های نوروزی

رئیس‌جمهور ۱۳ دستور برای سفر‌های نوروزی صادر کرد.

13 دستور ویژه رئیسی برای سفر‌های نوروزی

این دستورها که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهور از آن به عنوان «دستورهای ویژه» یاد کرده، در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک اعلام شد.

«توجه ویژه به نقش آفرینی مردم با تأکید بر رسیدگی با قید فوریت به حل مشکلات گزارش شده آنها»، «اتخاذ و اجرای طرح‌های ابتکاری و نو در پیشگیری از تصادفات» و «هدف‌گذاری کاهش جدی تصادفات از طرف تمامی دستگاه‌های مسئول» بخشی از این دستورهاست.

آقای سید ابراهیم رئیسی دستور داده «نقاط حادثه‌خیز با اقدامات زودبازده آشکارسازی شود»، «علائم هشداردهنده و ارسال پیامک به سرنشینان خودروها در نقاط حادثه‌خیز نصب شود» و «تمهیدات لازم برای مقابله با اثرهای بحران‌های احتمالی ناشی از شرایط جوی و طبیعی پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی شود».

«توجه به توسعه خدمات رفاهی و تسهیلات شایسته بین‌راهی به مردم با تأکید بر در اختیار قرار دادن زیرساخت‌ها و امکانات دولتی در حد امکان»، «توجه به توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل با اولویت رفع نقص دوربین‌های کنترل سرعت ثابت» و «نظارت بر ایمنی سفر ناوگان عمومی و ناوگان سنگین جاده‌ای به ویژه نسبت به معاینه فنی و کنترل سامانه‌ای و افزایش نظارت در مبدأ سفر» از دیگر دستورهای رئیس جمهور است.

آقای رئیسی بر «به‌روز رسانی خط‌کشی، تابلوها و علائم جاده‌ها و انجام اصلاحات اولویت‌دار و زود بازده فنی و مهندسی» تأکید کرده؛ همچنین در ادامه دستورهایش، خواسته تا «حداکثر توان امدادی و استقرار و پکپارچه‌سازی پایگاه‌های امدادی و عوامل انسانی به کار گرفته شود.»

«هدفمند کردن گشت‌های راهور، راهداری و امدادی» و «استقرار پلیس با هدف بازدارندگی از تخلفات و برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، در تمامی محورهای موصلاتی» از دستورهای رئیس جمهور است.

شورای عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک امروز پس از ۸ سال و با هدف ایمنی سفرهای نوروزی با حضور مسئولان راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، وزارت کشور، صدا و سیما، هلال احمر و اورژانس برگزار شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11991

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر