نمایندگان مجلس یک بیانیه مهم صادر کردند

نمایندگان مجلس درخصوص رای دادگاه حمید نوری یک بیانیه مهم صادر کردند.

نمایندگان مجلس یک بیانیه مهم صادر کردند

نمایندگان مجلس  درخصوص رای دادگاه حمید نوری یک بیانیه مهم صادر کردند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای حکم دادگاه سوئد در خصوص استمرار بازداشت غیرقانونی حمید نوری را محکوم کردند.

 سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیانیه نمایندگان در راستای محکومیت حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری را به شرح زیر قرائت کرد:

«در روز گذشته دادگاه نمایشی سوئد‎؛ با حمایت از گروه‌های تروریستی، اصرار به ادامه گروگان گیری و استمرار بازداشت غیرقانونی حمید نوری کرده است.  

این در حالی است که خانواده حمید نوری به تصور وجود یک دادگاه بی طرف و عادلانه؛‌ با امیدواری تلاش زیادی به دفاع حقوقی‌، ارائه اسناد و ادله قابل قبول به سیستم قضایی سوئد برای اتخاذ یک تصمیم عادلانه کرده، ولی این سیستم قضایی از فرایندهای قانونی در راستای اهداف سیاسی سوء استفاده کرده و بازیچه اغراض سیاسی شده است.  

‌دستگاه قضایی سوئد در روند رسیدگی خود، بدیهی ترین اصول دادرسی عادلانه را نقض کرده و با رفتاری خلاف حقوق بین الملل با دخالت در امور داخلی و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، رفتارهای غیر انسانی با این تبعه کشورمان داشته است.  

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مسئول می خواهیم‎ که برخورد قاطعی با اقدامات دولت‌های غربی مخصوصا دولت سوئد نسبت به حمایت از تروریسم جهانی و نقض حقوق اتباع ایرانی داشته باشند.  

همچنین از دستگاه قضایی می خواهیم تا علیه افرادی که در بازداشت غیرقانونی اتباع جمهوری اسلامی ایران مخصوصا حمید نوری نقش داشته‌اند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی حمایت می کنند، تشکیل پرونده قضایی را در دستور کار قرار دهد.»

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118848

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر