اعلام جرم دادستانی از روزنامه اعتماد

قوه قضائیه اعلام کرد به دلیل انتشار یک سند فوق محرمانه توسط روزنامه اعتماد دادستان تهران علیه این روزنامه اعلام جرم کرد.

اعلام جرم دادستانی از روزنامه اعتماد

قوه قضائیه اعلام کرد به دلیل انتشار یک سند فوق محرمانه توسط روزنامه اعتماد دادستان تهران علیه این روزنامه اعلام جرم کرد.

به گزارش عرشه آنلاین:میزان نوشت دادستانی عمومی و انقلاب تهران به دلیل انتشار غیرقانونی سند محرمانه علیه روزنامه اعتماد اعلام جرم کرد و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شد.

سند مورد بحث در گزارشی با عنوان «پشت پروژه حجاب‌بان‌ها» انتشار یافته بود. این گزارش صحبت‌های وزیر کشور در خصوص بی‌خبری و عدم صدور مجوز برای حجاب‌بان‌ها را با اتکا به آن سند به چالش می‌کشید.

پس از انتشار این مطلب و طبق قانون مطبوعات، دادستانی تهران به دلیل انتشار غیر قانونی سند محرمانه علیه این روزنامه اعلام جرم کرد و پرونده قضایی تشکیل شد.

پرونده پیشین روزنامه اعتماد

پیش‌تر نیز روزنامه اعتماد به‌خاطر انتشار عکس مهدی کروبی و هم‌چنین انتشار مصاحبه‌ای از «پدر علم ژنتیک» با پرونده‌هایی مواجه شده بود.

آنطور که اکبر نصراللهی سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفته «اتهامات آقای بهزادی [مدیر مسئول اعتماد] نشر اکاذیب و تخلف از مفاد بند ۴ مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت ملی موضوع تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات در ص ۹ روزنامه مورخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ بود»

به گفته نصراللهی هیأت منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آرا در موضوع اتهام وی را مجرم دانست و نیز ایشان را با اکثریت آرا مستحق تخفیف ندانست.

سخنگوی هیأت منصفه افزود: آقای بهزادی بیان کرده از مصوبه شورای امنیت ملی خبر نداشته و این مصوبه به ایشان ابلاغ نشده است؛ در مقابل برخی اعضای هیأت نظارت یادآوری کردند مصوبه‌های شورای امنیت ملی از طریق معاونت مطبوعاتی به رسانه‌ها ابلاغ می‌شود و مدیر مسئول اعتماد هم در اظهارات‌شان به موارد قبلی تعامل با بخش‌های مسئول، اشاره کرده است.

شعبه ۹ دادگاه کیفری یک مجتمع دادگاه‌های کیفری ۱ تهران (شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان سابق) در حکم مورخه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ خود بهروز بهزادی مدیرمسوول و سردبیر روزنامه اعتماد را به موجب کیفرخواست مورخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به اتهام نشر مطالب خلاف واقع متهم به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.در ادامه این حکم اعلام شده: «دادگاه با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از مسوولیت‌های مطبوعاتی به مدت یکسال تبدیل می‌کند.»

آخرین حکم دادگاه در مورد این پرونده بهزادی، یک سال ممنوعیت از فعالیت مطبوعاتی بود که با اعتراض مدیرمسئول روزنامه اعتماد، این پرونده در دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115981

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر