حمله اسراییل به پادگان امام علی خرم آباد / وزیرکشور تکذیب کرد

وزیر کشور ادعای حمله به مراکز نظامی در خرم آباد را تکذیب کرد و لرزش ایجاد شده را ناشی از زلزله در عمق کم دانست.

حمله اسراییل به پادگان امام علی خرم آباد / وزیرکشور تکذیب کرد

وزیر کشور ادعای حمله به مراکز نظامی در خرم آباد را تکذیب کرد و لرزش ایجاد شده را ناشی از زلزله در عمق کم دانست.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ادعای حمله به مراکز نظامی در خرم آباد را تکذیب کرد و لرزش ایجاد شده را ناشی از زلزله در عمق کم دانست.

نیمه شب 4 مهر، شهروندان در خرم‌آباد استان لرستان لرزش زمین را احساس کردند. برخی کاربران در فضای مجازی از احساس لرزیدن زمین در این شهر نوشتند و شبکه خبر صدا وسیما دقایقی بعد این خبر را به صورت رسمی تایید کرد. شبکه خبر ساعت 5 دقیقه بامداد زیرنویس کرد که «دقایقی پیش خرم‌آباد لرزید». البته شبکه خبر به صورت مشخص به رخداد «زلزله» به عنوان علت این لرزش اشاره نکرد. در ادامه این شبکه نوشت «تکانه‌های شدید باعث ایجاد لرزش در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد شد. این موضوع از سوی مراجع ذی‌صلاح در حال بررسی است. در صورت کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع از طریق صدا و سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.» در نگارش این خبر کاملا مشهود بود که احتمال اولیه به هیچ عنوان «زمین لرزه» نیست چرا که در خبر منتشر شده از سوی صدا و سیما بر موضوع زلزله تاکیدی نشده و حتی این احتمال مطرح نشده‌بود علاوه بر این در صورت اتفاق افتادن زلزله معمولا سایت زلزله‌نگاری ایران به صورت برخط این لرزه را ثبت می‌کند. 

بح روز سه‌شنبه هیچ اطلاعات بیشتری درباره انفجار شب گذشته داده نشده، اما «تایمز آو اسرائیل» در گزارشی به جزییات دیگری از این حادثه اشاره کرده است. این رسانه اسرائیلی مدعی شده صدای مهیب شنیده شده در خرم آباد از نزدیکی پایگاه زیرزمینی امام علی که در آن موشک‌های شهاب-۳ با قابلیت شلیک به سمت اسرائیل تولید می‌شود، شنیده شده است!

درحالی که هیچ گزارشی مبنی بر خرابکاری احتمالی از سوی اسرائیل در رسانه‌های داخلی وجود نداشته، تایمز آو اسرائیل مدعی شده گزارش‌های غیر رسمی درباره احتمال یک عملیات خرابکارانه در پایگاه زیرزمینی موشک بالستیک شهاب-۳ گمانه‌زنی کرده‌اند.

ادعای رسانه‌های اسرائیلی شباهت بسیار زیادی به اقدامات داعش داشت که منتظر می‌ماندند جایی اتفاقی بیفتد تا مسئولیت آن را برعهده بگیرند و از این طریق اعلام وجود و قدرت کنند.

ادامه دارد ....

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107657

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر