مهاجر ایران مشابه پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکا /پهپاد رعب آور ایران از نگاه آمریکاییها

یک رسانه آمریکایی در واکنش به رونمایی پهپاد «مهاجر۱۰» و الحاق موشک‌های «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پهپاد ایرانی را با نمونه آمریکایی آن مقایسه و اعلام کرد ایران از پهپادی شبیه پهپاد آمریکایی ام کیو ۹ ریپر رونمایی کرد.

مهاجر ایران مشابه پهپاد  ام کیو ۹ ریپر آمریکا /پهپاد رعب آور ایران از نگاه آمریکاییها

یک رسانه آمریکایی در واکنش به رونمایی پهپاد «مهاجر۱۰» و الحاق موشک‌های «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پهپاد ایرانی را با نمونه آمریکایی آن مقایسه و اعلام کرد ایران از پهپادی شبیه پهپاد آمریکایی ام کیو ۹ ریپر رونمایی کرد.

، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز سه شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: وزارت دفاع ایران روز سه‌شنبه از پهپادی شبیه پهپاد آمریکایی ام کیو ۹ ریپر رونمایی کرد و مدعی شد که این پهپاد می‌تواند ۲۴ ساعت در هوا بماند و قابلیت رسیدن به اسرائیل را دارد.

این رسانه آمریکایی که از این رونمایی متحیر شده بود، نوشت که آسوشیتدپرس نمی تواند ادعاهای مربوط به قابلیت‌های این پهپاد را تأیید کند، اگرچه یک شبکه تلویزیونی دولتی ایران ویدئویی از بلند شدن آن از باند فرودگاه را به اشتراک گذاشت. پهپادهای دوربرد مانند ریپر نیز به ایستگاه های زمینی و ارتباطات ماهواره ای نیاز دارند.

آسوشیتدپرس ادامه داد: مقامات اسرائیلی که پهپادهای دوربرد مخصوص خود را دارد، تاکنون در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

پهپاد مهاجر ۱۰

این رسانه آمریکایی گفت: ایران در گذشته پهپادهای آمریکایی یا قطعاتی از آنها را به تصرف خود درآورده است، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد یک پهپاد ریپر ساخت شرکت جنرال اتمیکس را که نیروی هوایی آمریکا و متحدان این کشور از آن استفاده می کنند، بدست آورده است.

آسوشیتدپرس اضافه کرد: کره شمالی در ماه ژوئیه، پهپادهایی را به نمایش گذاشت که شبیه پهپاد ریپر بودند و احتمالا از روی اطلاعات عمومی در دسترس درباره این پهپاد طراحی شده اند.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: در دسامبر ۲۰۱۱، ایران یک پهپاد آر کیو ۱۷۰ سنتینل را که توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای نظارت بر سایت های هسته ای ایران کنترل می شد، پس از ورود به حریم هوایی این کشور ، تصرف کرد. ایران بعدا این پهپاد را مهندسی معکوس کرد تا انواع مخصوص به خود را بسازد.

آسوشیتدپرس ادامه داد: در سال ۲۰۱۹، ایران یک فروند پهپاد آر کیو ۴ ای گلوبال هاوک نیروی دریایی آمریکا را در تنگه هرمز سرنگون کرد. این اقدام در میان تنش های شدید بر سر توافق هسته ای تخریب شده ایران با قدرت های جهانی انجام شد.

این رسانه آمریکایی تاکید کرد: پهپاد ریپر همچنین برای ایران اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا گزارش شده است که حمله سال ۲۰۲۰ در بغداد که منجر به شهادت سردار ژنرال قاسم سلیمانی شد، با استفاده از این پهپاد انجام شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102700

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر