بهترین و امن ترین کشورها برای سفرهای زنانه کجاست؟

سفر تک‌نفره یا گروهی برای بانوان به مقاصد مختلف تجربه بسیار متفاوتی است که همزمان حس آزادی و استفلال فردی نیز لمس می‌شود. ولی نکته حائز اهمیت برای این نوع سفرها انتخاب مقصد امن است

بهترین و امن ترین کشورها برای سفرهای زنانه کجاست؟

 بی‌شک سفری که به صورت گروهی یا خانوادگی برگزار شود، بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ ولی برخی اوقات تنهایی سفر رفتن آن هم برای خانم‌ها خالی از لطف نیست و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز باشد.

سفر تک‌نفره یا گروهی برای بانوان به مقاصد مختلف تجربه بسیار متفاوتی است که همزمان حس آزادی و استفلال فردی نیز لمس می‌شود. ولی نکته حائز اهمیت برای این نوع سفرها انتخاب مقصد امن است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. در انتخاب مقصد باید همواره به نکاتی مثل پیاده‌روهای در دسترس، فضاهای زنده، خیابان‌های امن و مقصدی با کمترین آمار سرقت و خشونت توجه داشت. در ادامه سعی شده چند مورد از این مقاصد امن همراه با دلایل آن معرفی شود؛

نروژ؛ این وایکینگ‌های دوست داشتنی!

نروژ را می‌توان اولین مقصد امن دانست که بانوان می‌توانند با خیالی آسوده به آن سفر کنند. پیشینه تاریخی این کشور از زمان وایکینگ‌ها امنیت را القا می‌کند و به ایمن بودن و رفتار دوستانه مردم با گردشگران معروف شده است. این کشور برای طبیعت دوستان قطعا مقصد جذابی خواهد بود؛ زیرا گلوگاه‌های افسانه‌ای، یخچال‌های طبیعی، شفق‌ها قطبی و ۲۱ پارک را در خود جای داده است. افراد در این کشور سطح زندگی خوبی دارند، همچنین خوشحالی ساکنانش نیز در سطح بالایی قرار دارد.

استانبول و شب زنده‌داری

استانبول کشوری با شب‌های پرشور و زنده که جالب است بدانید بیشتر خیابان‌های این شهر دوربین‌های نظارتی دارند و پلیس به صورت ۲۴ ساعته این شهر را کنترل می‌کند. همین امر سبب افزایش امنیت در این کشور شده و امنیت برای بانوان برقرار است و می‌توانند این شهر را به عنوان مقصد امن برگزینند.

هلند و مردمی مهربان

هلند با آنکه کشور کوچکی است ولی زیبایی منحصر به فرد همچنین وجود مردمان صبور و صمیمی آنجا را به مقصدی امن برای سفر بانوان تبدیل کرده است. از جذابیت‌های سفر به هلند می‌توان دوچرخه سواری در کنار کانال‌های آب آمستردام، بازدید از قلعه‌ها همچنین لذت تماشای آسیاب‌های بادی را نام برد.

سنگاپور؛ ترکیب سنت و مدرنیته

فرهنگ غنی و ترکیب مدرنیته و سنت سنگاپور سبب شده تا خانم‌ها به راحتی بتوانند در آنجا گشت‌وگذار کنند. البته از دیگر دلایل امنیت سنگاپور می‌توان به ایمنی بالای آن باتوجه به پایین‌ترین نرخ جرم و جنایت در میان کشوهای آسیایی اشاره کرد. جاذبه‌های فرهنگی فراوان، باغ‌های گیاه‌شناسی، ساختمان‌های زیبا، معماری‌های کم نظیر، زندگی شبانه پرشور و … سبب شده تا هر گردشگری از دیدن آنجا به وجد بیاید.

تجربه آرامش در بالی

آرامشی بی‌حدومرز، مناظر رویایی، سواحل دیدنی، مناظر رویایی و … سبب شده تا بالی اندونزی مقصد امن برای سفر تنهایی خانم‌ها باشد. مردم محلی خوش برخورد در بالی تعاملات بسیار بالایی با گردشگران برقرار می‌کنند تا جایی که بسیاری از آن‌ها مسافران را به فستیوال‌های محلی دعوت می‌کنند. گفتنی است این شهر را می‌توان بهترین انتخاب برای ریلکس کردن یا شارژ دوباره بدن همچنین ذهن نام برد زیرا انجام تمرین‌های گروهی یوگا و اجرای مراسم موسیقی زنده از جمله فعالیت‌های بالی است.

پوکت؛ تجربه قایق سواری و خرید!

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شرق آسیا پوکت تایلند است که با سواحل زیبا و آرام شناخته می‌شود؛ شهری کوهستانی که مقصدی ایده‌آل برای کسب آرامش به حساب می‌آید. البته این شهر همچنین دارای بازارها و فروشگاه‌های پرجنب‌وجوش است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

ایرانگردی؛ از رشت تا کیش

البته برخی از بانوان نیز به دلایل مختلف امکان سفر به خارج از کشور را ندارند که می‌توانند لذت این گونه سفر را از شهرهای ایران آغاز کنند. برخی از شهرهای کشور به دلایل گوناگونی معروف و به مقصد امن تبدیل شده‌اند. شهر تبریز شهری بدون فقیر، شهر یزد با کمترین آمار سرقت، جزیره کیش با شب‌های زنده همچنین شهر رشت یکی از شهرهای قدیمی ایران است که بانوان از زمان قدیم در آن فعالیت اجتماعی داشته‌اند و این مقاصد می‌توانند لحظاتی جذاب را برای هر خانمی به ارمغان بیاورد.

منبع: کاماپرس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40702

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر