مردان متاهل این ۵ توصیه را جدی بگیرند

باید اعتراف کرد راضی نگه داشتن و تفاهم با بانوی خانه کار سختی است؛ بنابراین یکی از نکات مهم که مناسب است یک مرد در نظر بگیرد این است که تمامیت و وجود همسر خود را به رسمیت بشناسد.

مردان متاهل این ۵ توصیه را جدی بگیرند

باید اعتراف کرد راضی نگه داشتن و تفاهم با بانوی خانه کار سختی است؛ بنابراین یکی از نکات مهم که مناسب است یک مرد در نظر بگیرد این است که تمامیت و وجود همسر خود را به رسمیت بشناسد.

به گزارش عرشه آنلاین، به عنوان یک مشاور در بسیاری موارد وقتی از «زنی» در اتاق مشاوره یا صحبت‌های روز مره می‌پرسم: «تو از زندگی چه می‌خواهی؟» با این دوجواب روبه‌رو می‌شوم: «خوشبختی فرزندانم» یا «نمیدانم!»! تولد حضرت فاطمه (س) که روز زن نامگذاری شده است، انگیزه خوبی برای پرداختن به آن چیزی است که زنان واقعاً به آن نیاز دارند و همسران باید به آن توجه کنند.

او را به رسمیت بشناسید

باید اعتراف کرد راضی نگه داشتن و تفاهم با بانوی خانه کار سختی است؛ بنابراین یکی از نکات مهم که مناسب است یک مرد در نظر بگیرد این است که تمامیت و وجود همسر خود را به رسمیت بشناسد. در مقطعی که زن فراموش می‌کند چه چیز از زندگی می‌خواهد، دلایل متعددی نهفته است. زن مانند گیاه است. نیاز به توجه همسرش دارد. در غیر این صورت مخصوصاً در زنانی که اعتماد به نفس صدمه دیده‌ای دارند زیاد دور از انتظار نیست که خواسته‌هایشان فراموش شود و با زنی غمگین روبه‌رو شویم. فراموش نکنید خانه‌ای که در آن شادی باشد بسیار زیباتر از ویلای لوکسی است که در آن غم باشد.

مقایسه نکنید

بحث و اختلاف نظر در هر رابطه‌ای طبیعی است، اما یکی از مخرب‌ترین بحث‌ها زمانی است که یک زن در آن با زن دیگر مقایسه شود. حتی اگر ازدواج، سنتی هم بوده باشد (البته در این دوره کمتر شاهد این اتفاق هستیم)، باز انتخاب شما همین بوده. مقایسه از هر نظر، چه دست پخت، چه ظاهر، چه رفتار و... یکی از ناکارآمدترین نوع بروز خشم است که می‌تواند خانه را به جهنم تبدیل کند.

گوش شنوا باشید

معمولاً زن‌ها نیاز به شنیده شدن دارند. مخصوصاً اگر دامنه ارتباطات محدودی داشته باشند. واقعیت مهم اینکه معمولاً زن‌ها هنگام داشتن هیجان نیاز زیادی به صحبت کردن دارند. در این زمان شنونده خوبی باشید. کافی است این فضا را بدهیم که تخلیه هیجان صورت گیرد.

به او محبت کنید

محبت دیدن از طرف همسر برای زن مانند نور مستقیم برای بسیاری از گیاهان استوایی است. ما نمی‌توانیم گلی که نیاز به نور مستقیم دارد را در تاریکی پرورش دهیم. شاید هنگامی که آقای محترمی در حال درست کردن تمامی تعمیرات منزل است در اصل در حال ابراز علاقه به سبک خود می‌باشد که بسیار ستودنی ست، اما نیاز یک زن به این مرز ختم نمی‌شود. زن موجودی است که به نوازش کلامی و غیر کلامی، دیده و شنیده شدن و مهربانی نیاز دارد. لطفاً این نکات ساده را از وی دریغ نکنید.

او را خوب بشناسید

بسیار این سخن از طرف آقایان شنیده می‌شود که هر کاری می‌کنم خوشحال نمی‌شود. بله قبول دارم که حتماً برای خوشحالی همسرتان کار‌های زیادی انجام داده‌اید، اما این کافی نیست! سعی کنید دنیای همسر خود را بشناسید. تعریف خوشحالی از دید او را کشف کنید. به این مثال توجه کنید: زنی که درونگراست، بودن طولانی مدت در جمع برایش کسل کننده است. نقطه مقابل، مرد برونگراست و در جمع حس خوبی دارد. چنین مردی برای خوشحالی همسر خود دائم برنامه‌هایی از دورهمی‌ها و مسافرت‌های شلوغ ترتیب می‌دهد که در نهایت باعث انتقاد خانم می‌شود. مناسب است دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کنیم. هر کدام از ما می‌دانیم چه می‌خواهیم. خوب است بدانیم طرف مقابل چه می‌خواهد و با تعأمل در جهت رفع نیاز‌های هم اقدام کنیم. زن به خانه امنیت می‌دهد و مرد تکیه گاه این امنیت است. لطفاً به این حریم‌های زیبا احترام بگذاریم.

منبع: جوان آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 121017

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر