این افراد زودتر از بقیه پیر می‌شوند!

تنوع باکتری‌های روده نه تنها می‌تواند روی آمادگی جسمانی تأثیرگذار باشد، بلکه بر سرعت پیرشدن ما نیز تأثیر می‌گذارد.

این افراد زودتر از بقیه پیر می‌شوند!

تنوع باکتری‌های روده نه تنها می‌تواند روی آمادگی جسمانی تأثیرگذار باشد، بلکه بر سرعت پیرشدن ما نیز تأثیر می‌گذارد.

براساس مطالعات انجام شده توسط محققان باکتری‌های التهابی در روده می‌تواند ارتباطی معنادار با تسریع روند پیری و  تناسب اندام داشته باشد.

روده انسان اکوسیستمی پیچیده دارد که تریلیون‌ها میکروارگانیسم را در خود جای داده است. این میکروارگانیسم‌ها نقشی حیاتی در حفظ سلامت ما دارند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تنوع باکتری‌های روده نه تنها می‌تواند روی آمادگی جسمانی ما تأثیرگذار باشد، بلکه بر سرعت پیرشدن ما نیز تأثیر می‌گذارد.

زولت راداک، یکی از محققان این مطالعه با استناد به بررسی تحقیقات دانشگاه علوم ورزشی مجارستان گفت: پروبیوتیک‌ها می‌توانند به ارتقای سلامت ما و افزایش طول عمر کمک کنند.

پروفسور راداک با تیم خود در بوداپست، رابطه بین تنوع میکروبیوم روده، سن بیولوژیکی (سن ما براساس وضعیت سلامت کلی) و آمادگی جسمانی ۸۰ داوطلب پارو‌زن آماتور را بررسی کردند.

باکتری روده

برای اهداف این مطالعه، هریک از شرکت‌کنندگان تحت ارزیابی‌های تناسب اندام قرار گرفتند و نمونه مدفوع آن‌ها برای تجزیه‌وتحلیل باکتری‌های موجود در روده و نمونه‌های خون برای تعیین سن بیولوژیکی با استفاده از نشانگر‌های اپی‌ژنتیک بررسی شد.

نشانگر‌های اپی‌ژنتیک می‌توانند وضعیت فعال یا غیرفعال بودن ژن‌های خاص را بررسی کنند و نقش مهمی در تعیین چگونگی رشد، عملکرد و واکنش سلول‌های ما در رابطه با محیط داشته باشند.

کیفیت سلول‌های ما می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند سبک زندگی، رژیم غذایی و قرارگرفتن در معرض عوامل محیطی دستخوش تغییراتی شود. این موضوع درنهایت می‌تواند بر سلامت و روند پیری ما نیز تأثیر بگذارد.

نشانگر‌های اپی‌ژنتیک به دانشمندان این امکان را می‌دهند که وضعیت سلول‌ها را بررسی کنند و اطلاعاتی در مورد سن بیولوژیکی ارائه دهند.

محققان براساس بررسی‌های انجام‌ شده معتقدند که باکتری‌های التهابی درواقع روند پیری را تسریع می‌کنند. درنتیجه اگر فردی باکتری‌های التهابی بیشتری داشته باشد، پس روند پیری در وی سرعت می‌گیرد. همچنین آن‌ها معتقدند که ارتباط معناداری بین باکتری‌های روده و تناسب اندام وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 103005

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر