رپورتاژ

اساس ساخت و طراحی ویلا مدرن

ویلا مدرن یکی از بهترین و پرتقاضاترین ویلای های روز دنیا می باشد برای آشنایی با اساس و ساخت طراحی ویلا مدرن با ما همراه باشید.

اساس ساخت و طراحی ویلا مدرن

هرچقدر که بر امکانات و تجهیزات رفاهی زندگی افزوده می‌شود، تقاضای انسان‌ها نیز بر طراحی و ساخت محیط‌های رفاهی افزایش می‌یابد. طراحی ویلا مدرن یکی از همان مواردی است که به تقاضای برخی از افراد جامعه تبدیل‌شده است. طراحی ویلا مدرن با توجه به سلیقه خود طراح انجام می‌شود و به همین دلیل شما می‌توانید تمام ایده‌های خود را روی آن پیاده کنید. وقتی از یک ویلای مدرن صحبت می‌کنیم، منظورمان امکانات و دیزاین منحصربه‌فرد ویلا است که آن را از دیگر ویلاهای معمولی متمایز می‌کند.

اساس طراحی و ساخت ویلا مدرن

همان‌طور که می‌دانیم باید قبل از هرگونه ساختی، فضای موردنظر ویلا را بررسی کنیم و از اندازه و ابعاد آن آگاه شویم، پس‌ازآن روی یک نقشه تمام سازه‌هایی که قرار است بسازیم را طراحی کنیم. داشتن یک نقشه از سازه گامی مهم و ااساسی در طراحی ویلا مدرن است.بهتر است در طراحی خود مواردی را در نظر بگیریم که بر کاربری بودن ویلا بیفزاید. همان‌طور که از نام ویلا مدرن مشخص است، باید از امکانات و فناوری‌هایی استفاده کنیم که بروز و نوین هستند. هرچند که می‌گوییم در طراحی ویلا مدرن استفاده از فناوری‌های مدرن جزو ملزومات است ولی نباید طراحی ما پیچیده باشد چراکه بهتر است در عین بروز بودن از سادگی خاصی نیز برخوردار باشد.

ازجمله عوامل تأثیرگذار بعدی در طراحی ویلا مدرن، استفاده به‌جا و مناسب از نور است. نورپردازی ویلا علاوه بر اینکه باعث راحتی شما در تاریکی می‌شود، اگر به‌صورت مناسب انجام شود بر جذابیت آن نیز می‌افزاید. از شاخص‌های دیگری که به مدرنیته بودن ویلای شما کمک می‌کند، هماهنگی رنگ ابزارآلات به‌کاررفته در ساختمان است. از دیگر عواملی که توجه به آن باعث مدرن‌تر شدن ویلای ما می‌شود، استفاده از مصالح خوب و باکیفیت است. علاوه بر این در طراحی مدرن به شکل و طرح مصالح و ابزار به‌کاررفته نیز توجه خاصی می‌شود.

ویژگی ویلا مدرن

  • ویلا مدرن یک سری ویژگی‌های خاصی دارد که آن را ویلاهای دیگر متمایز می‌کند؛
  • استفاده از خطوط و منحنی‌های به‌خصوص در نمای بیرونی ویلا
  • طراحی توده‌های خطی ساده و بدون تزئینات
  • عدم وجود تقارن در طراحی ساختمان که نه‌تنها عجیب نیست بلکه باعث جالب شدن طراحی می‌شود.
  • بهره‌گیری از نور طبیعی خورشید با طراحی پنجره‌های بزرگ و نورگیر شیشه‌ای
  • استفاده از مصالح ساختمانی که آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌کند و با آن سازگار است.
  • فضای داخلی ویلای مدرن معمولاً گسترده است.
  • استفاده مناسب از انرژی و طراحی ابزاری که بتوان از انرژی‌های موجود در محیط بهره گرفت.
  • فضای داخلی و خارجی ویلا با یکدیگر هماهنگ است.

هزینه ساخت ویلا مدرن

با توجه به اینکه افراد برای ویلای خود از امکانات و تجهیزات مختلفی استفاده می‌کنند، نمی‌توان هزینه مشخص و ثابتی برای همه آن‌ها در نظر گرفت. عوامل مختلفی در هزینه موردنیاز برای ساخت و طراحی ویلا تأثیرگذار است؛

  • جنس و کیفیت ابزارآلات مورداستفاده
  • مساحت ویلا
  • امکانات و تجهیزات به‌کاررفته
  • موقعیت قرارگیری ویلا
  • نوع سازه‌ای که قرار است احداث شود

انواع ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

عامل مشخصی برای دسته‌بندی ویلا مدرن وجود ندارد و اگر بخواهیم ویلا مدرن را تقسیم‌بندی کنیم، می‌توانیم بر اساس طراحی ساختمان در چهار دسته، طبقه‌بندی کنیم؛

  • ویلا مدرن یک طبقه
  • ویلا مدرن نیم پیلوت
  • ویلا مدرن دوبلکس
  • ویلا مدرن تریبلکس
  • ویلا مدرن یک طبقه

ویلا مدرن یک طبقه همان‌طور که از نامش پیداست، تمامی اجزای ساختمان در یک طبقه طراحی می‌شود. شاید در نظر ساختن آن راحت‌تر باشد ولی به دلیل اینکه در چنین ویلاهایی محدودیت مکانی داریم، باید طراحی ویلا را به‌گونه‌ای انجام دهیم تا تمامی اجزای ساختمان و امکانات آن در یک طبقه جا شود. ولی اگر نمی‌خواهیم هزینه بالایی برای ساخت ویلا صرف کنیم، می‌توانیم ویلای خود را به‌صورت یک طبقه طراحی کنیم.

ویلا مدرن نیم پیلوت

ویلای مدرن نیم پیلوت به ویلایی گفته می‌شود که طراح در آن قسمتی از فضا را به نیم‌طبقه بالاتر انتقال می‌دهد. فضای انتقال داده‌شده است معمولاً کوچک و در حد یک اتاق است.

ویلا مدرن دوبلکس

ویلا دوبلکس سیکاس از محبوب‌ترین نوع ویلاها می‌باشد و در مناطق شمالی کشور بسیار یافت می‌شود. در ویلای دوبلکس ما می می‌توانیم مساحت بیشتری را به طبقه بالا اختصاص دهیم و به همین دلیل نیز این نوع از ویلا مدرن تقاضای بالایی در بین طراح‌ها دارد. در ویلا مدرن دوبلکس معمولاً اتاق‌ها، حمام و ... را به طبقه بالا انتقال می‌دهند.

ویلا مدرن تریبلکس

در این مدل از ویلا طراحان از فضای بیشتری برخوردارند و به همین دلیل خلاقیت زیادی می‌توانند روی ویلا پیاده کنند.

مزایای ویلا مدرن

ازجمله ویژگی‌های ویلا مدرن داشتن جذابیت و سادگی در عین بروز بودن آن است. یعنی شما می‌توانید تمامی امکانات رفاهی را در ویلایتان تعبیه کنید ولی بااین‌وجود ویلای شما از همه لحاظ ساده و جذاب باشد. ویلای مدرن اگر به‌صورت اصولی طراحی شود، می‌تواند موجبات آرامش شما را فراهم کرد چراکه در چنین ویلایی شلوغی و بی‌نظمی طراحی به چشم نمی‌خورد و همه‌چیز باهم دیگر متناسب است. ازجمله ویژگی‌های دیگر ویلا مدرن می‌توان به کهنه نشدن آن اشاره کردن. درواقع می‌توان گفت این ویلا تاریخ انقضا ندارد و شما می‌توانید در طی سال‌های طولانی، با خیال راحت از آن استفاده کنید چراکه سادگی همواره مدرن است و از چشم نمی‌افتد. به دلیل اینکه در ساخت ویلا مدرن از فناوری‌های نوین استفاده می‌شود، توجه و اهمیت به محیط‌زیست در طراحی چنین ویلاهایی به چشم می‌خورد. به‌جرئت می‌توان گفت ویلای مدرن نسبت به انواع دیگر ویلاها ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان با هزینه‌ای مناسب، ویلایی ساده و تمیز طراحی کرد.

طراحی ویلای مدرن شیشه‌ ای

در بین انواع مختلف ویلاهای مدرن، برخی از طراح‌ها ترجیح می‌دهند از شیشه در طراحی ساختمان استفاده کنند. طراحان از شیشه معمولاً در نمای خارجی ویلا بهره می‌گیرند و این کار بر جذابیت ویلا می‌افزاید. شیشه به دلیل ساختاری که دارد، علاوه بر اینکه محیط موردنظر را جذاب می‌کند، بر آرامش و دل‌بازی فضا نیز می‌افزاید. استفاده از شیشه یک مزیت دیگر نیز به همراه دارد و آن‌هم اینکه شیشه نورگیری محیط مورداستفاده را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید در طول روز در محیط داخلی ویلا نیز از نور خورشید بهره‌مند شوید. طراحان از شیشه در جاهای مختلف ویلا استفاده می‌کنند برای مثال آن‌ها علاوه بر اینکه دیوارهای بیرونی ساختمان، مخصوصاً در طبقات بالا را به‌صورت سراسر شیشه تعبیه گذاری می‌کنند، در درون ساختمان نیز برای جداسازی فضای یک اتاق از اتاق دیگر از شیشه استفاده می‌کنند.

منبع: آفتاب نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58723

ارسال نظر