رپورتاژ

تحلیل آینده روشن بازار کار در شهر پرند

رپورتاژ

تحلیل آینده روشن بازار کار در شهر پرند

با گسترش زندگی شهرنشینی و مهاجرت تعداد زیادی از ساکنین شهرها و روستاهای مختلف کشور به شهر تهران، مناطق شهری و شهرهای جدیدی در این استان ایجاد گردید. یکی از این شهرهای جدید در اطراف تهران که جمعیت قابل‌توجهی را در خود جای داده است، شهر پرند است.

شهر جدید پرند دارای جمعیتی در حدود ۲۵۰ هزار نفر است. پیشرفت فیزیکی در ساخت امکانات رفاهی برای زندگی شهروندان در شهر جدید پرند و وجود کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی در این منطقه، فرصت های شغلی مختلفی را در بازار کار پرند پدید آورده است. در این مقاله به ظرفیت‌های اقتصادی پرند و بازار کار این شهر نگاهی خواهیم انداخت.

امکانات شهر پرند برای اشتغال‌زایی

شهر جدید پرند که در شهرستان رباط‌کریم قرار دارد، یکی از شهرهای جدید در اطراف تهران است که امکانات مختلفی را برای ایجاد شغل‌های مختلف در اختیار دارد. چنانچه به دنبال فرصت‌های استخدامی در این منطقه هستید، می‌توانید به بهترین سایت کاریابی در پرند به این صفحه مراجعه کنید.

ازنظر موقعیت جغرافیایی، شهر جدید پرند در فاصله ۳۰ کیلومتری از جنوب غربی تهران واقع شده است و در فاصله کمی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قرار دارد. همچنین این شهر در مسیر آزادراه مهم تهران- ساوه قرار داشته و در فازهای شهری مختلف ساخته شده است.

به دلیل مزایای مختلفی که برای زندگی در این شهر وجود دارد، بسیاری از ساکنان شهر تهران و مناطق اطراف ترجیح داده‌اند این شهر را برای زندگی و سکونت خود انتخاب کنند. به‌عنوان‌مثال قیمت مسکن در پرند در مقایسه با شهری مانند تهران بسیار ارزان‌تر است و ساکنین شهر جدید پرند، دغدغه آلودگی هوا و ترافیک سنگین موجود در شهر تهران را نخواهند داشت.

از طرف دیگر این شهر دارای ظرفیت‌های اقتصادی مختلفی است که جذابیت‌های فراوانی را برای نیروهای کاری ایجاد کرده است. به دلیل امکانات مختلفی که برای پیشرفت فیزیکی پروژه‌های شهری در این منطقه وجود دارد، می‌توان آینده بازار کار در این شهر جدید را بسیار روشن دانست. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی شهر پرند خواهیم پرداخت.

بازار مسکن در شهر جدید پرند

به دلیل ساخت مسکن مهر در این منطقه و پروژه‌های ساختمان‌سازی متعدد در شهر جدید پرند، می‌توان بازار مسکن این شهر را یکی از ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوب برای اشتغال جوانان و نیروهای کاری دانست.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سرمایه گذاری، بازار مسکن را انتخاب کنند. افرادی که برای سرمایه گذاری به ساخت مسکن در شهر جدید پرند روی می‌آورند، فرصت‌ های شغلی مختلفی را در این منطقه ایجاد می‌کنند. این در حالی است که پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر در این شهر، نیازمند استخدام نیروهای کاری در مشاغل مختلف است.

با توجه به حجم ساخت‌وسازها و رونق بازار مسکن در شهر جدید پرند، می‌توان آینده روشنی برای این بازار در نظر گرفت. فرصت های شغلی مانند کارگر ساده، لوله‌کش، بنا، جوشکار، منشی، مهندس عمران، حسابدار، فروشنده مصالح ساختمانی، کابینت ساز و تکنسین برق، تنها برخی از مشاغل فعال در صنعت ساختمان هستند که موردتوجه کارفرمایان و پیمانکاران مختلف قرار دارند.

برای رونق بازار مسکن این شهر نیاز به استخدام نیروهای کاری بیشتر در فرصت های شغلی مورداشاره است. همچنین خرید و فروش یا رهن و اجاره در بازار مسکن پرند بسیار فعال بوده و بسیاری از فعالان این حوزه نیاز به استخدام فروشندگانی ماهر دارند. برای کار در بازار مسکن پرند می‌توانید به سایت‌های کاریابی معتبر مراجعه کرده و از جدیدترین فرصت‌های استخدامی در این منطقه باخبر شوید.

حوزه حمل و نقل

یکی دیگر از حوزه‌هایی که در شهر جدید پرند نیازمند استخدام نیروهای کاری است، بخش حمل و نقل شهری و بین‌شهری است. با استخدام در شرکت‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی در پرند، می‌توانید به‌عنوان راننده مشغول به کار شوید. همچنین کار در تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند فرصتی مناسب برای درآمدزایی باشد.

با پیشرفت فیزیکی و اتمام ساخت‌وساز مسکن مهر و سایر پروژه‌های موجود در بازار مسکن پرند، تعداد ساکنان این شهر افزایش‌یافته و در آینده نزدیک نیاز به نیروهای کاری بیشتر در حوزه حمل و نقل است. درنتیجه فرصت شغلی راننده را می‌توان یکی از فرصت های شغلی مهم در شهر جدید پرند دانست.

مشاغل خانگی و کار در منزل

برخی از فرصت های شغلی هستند که امکان دورکاری و کار در منزل را برای افراد جویای کار در پرند فر‌اهم می‌کنند. اگر به کار در منزل و استخدام با شرایط دورکاری علاقه دارید، می‌توانید در مشاغلی مانند بازاریاب غیرحضوری، نیروی کار بسته‌بندی، برنامه‌نویس، پشتیبان سایت، متخصص سئو و ویراستار مشغول به کار شوید.

این فرصت های شغلی جزء مشاغلی هستند که امکان کار در منزل را برای کارجویان به‌راحتی فراهم می‌کنند. همچنین ساخت صنایع‌دستی مختلف در منزل می‌تواند موردتوجه نیروهای کاری در پرند باشد. درمجموع می‌توان گفت که کار در منزل یکی از شرایط کاری است که فرصت های شغلی مرتبط با آن، آینده روشنی را در شهر جدید پرند خواهند داشت.

حوزه خدمات

مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و دانشگاه پیام نور در کنار سایر مراکز خدماتی مانند فروشگاه‌ها و مراکز درمانی، جزء مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی برای زندگی شهروندان در شهر جدید پرند هستند. این در حالی است که ادارات دولتی مختلفی مانند بانک‌ها، اداره مالیات و اداره پست در پرند، فرصت های شغلی متعددی را در اختیار کارجویان این منطقه قرار می‌دهند.

از فرصت های شغلی موردنیاز در حوزه خدمات شهر پرند می‌توان به منشی، پرستار، پزشک، دامپزشک، فروشنده فروشگاه، نیروی خدماتی و نظافتچی، نگهبان، کارشناس آزمایشگاه، فروشنده داروخانه، آتش‌نشان، کارمند بانک و کارمند اداری اشاره کرد. این فرصت های شغلی جز مشاغلی هستند که می‌توان در آینده نزدیک، انتظار افزایش فرصت‌های استخدامی در آن‌ها را داشت.

شهرک صنعتی پرند

خوشبختانه یکی از امکانات خوبی که برای جذب نیروهای کاری در شهر جدید پرند ایجاد شده است، احداث مناطق و نواحی صنعتی در اطراف این منطقه است. شهرک صنعتی پرند یکی از ظرفیت‌های اقتصادی بسیار مهم در این شهر جدید است که امکان ایجاد فرصت‌های استخدامی متعدد در بخش صنعت را در اختیار کارجویان این منطقه قرار داده است.

واحدهای تولیدی و صنعتی مختلفی در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند که از آن جمله می‌توان به شرکت صنعت سازان ایده آل پلاست، ایران ترانسفو ری و شرکت لیمون اشاره کرد. وجود شرکت‌های مختلف در صنایع گوناگون و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک صنعتی پرند، فرصت‌های استخدامی خوبی را در اختیار نیروهای کاری قرار داده است.

برخی از شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی پرند دارای سابقه طولانی در انجام کارهای صنعتی و تولید بوده و جزء صادرکنندگان مطرح کشوری هستند. به شکلی که با توسعه این واحدهای صنعتی، امکان ایجاد فرصت‌‌های استخدامی بیشتر وجود خواهد داشت.

ازجمله فرصت های شغلی موردنیاز شرکت‌ها و کارخانه‌ها در شهرک صنعتی پرند می‌توان به مشاغلی مانند کارگر ساده، منشی، حسابدار، مهندس صنایع، کارشناس شیمی، مهندس مکانیک، مدیر کارخانه، سرپرست کارگاه، نگهبان، جوشکار، پرس‌کار و راننده اشاره کرد. در ادامه به‌منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های اقتصادی پرند در بخش صنعت، برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی پرند را معرفی خواهیم نمود.

شرکت پولاد پوریا

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت ساختمان و بازار مسکن پرند، شرکت پولاد پوریا است. این شرکت با حدود 20 سال سابقه کاری در این حوزه، در ساخت پروژه‌های مختلفی نقش داشته است. از مشتریان شرکت پولاد پوریا می‌توان شرکت میهن، بانک ملت و ایران‌خودرو را نام برد.

هم‌اکنون در حدود 200 نفر نیروی کار متخصص و ماهر در این شرکت مشغول فعالیت هستند. در ادامه برخی از امکانات و تجهیزات شرکت پولاد پوریا برای ایجاد فرصت های شغلی بیشتر آورده شده است:

- 2 هکتار فضای تولید صنعتی

- 3 خط تولید مجزا

- ماشین‌آلات و دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه دریل، دستگاه برش و دستگاه جوش

شرکت اتصالات مکانیکی سهند

یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت ساختمان که نقش مهمی در بازار مسکن ایفا می‌کند، شرکت اتصالات مکانیکی سهند است. این واحد صنعتی به‌عنوان نخستین بنیان‌گذار اتصالات مکانیکی آرماتور در کشور است که محصولات متنوعی در حوزه صنعت ساختمان دارا است. مهره، کوپلر موقعیت و کوپلر پیچی برخی از تولیدات این واحد صنعتی در شهرک صنعتی پرند هستند.

شرکت ایران ترانسفو ری

اولین طراح و تولیدکننده ترانسفورماتور در ایران، شرکت ایران ترانسفو ری است که کارخانه آن در شهرک صنعتی پرند قرار دارد. این شرکت که سابقه حدود نیم‌قرن فعالیت را در صنعت برق کشور دارد، هم‌اکنون به بیش از 15 کشور محصولات خود را صادر می‌نماید.

جمع‌بندی

یکی از شهرهای جدید در اطراف کلان‌شهر تهران که امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی متعددی برای ایجاد فرصت های شغلی مختلف دارد، شهر جدید پرند است. در این مقاله به تحلیل آینده روشن بازار کار در شهر پرند پرداختیم. به شکلی که با معرفی برخی از مهم‌ترین امکانات و توانمندی‌های اقتصادی در این شهر جدید، برخی از فرصت های شغلی موردنیاز این منطقه را معرفی نمودیم.

همچنین با معرفی برخی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی پرند، به فرصت‌های موجود برای سرمایه‌ گذاری در بخش‌های صنعتی مختلف نگاهی انداختیم. با سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های اقتصادی مختلف، می‌توان چشم‌انداز روشنی را برای بازار کار شهر جدید پرند متصور بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29501

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر