جزئیات سقوط خطرناک داربست در تهران +عکس

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از سقوط داربست ساختمانی در ساعت ۹:۰۵ دقیقه صبح امروز در بلوار اندرزگو تهران خبر داد.

جزئیات سقوط خطرناک داربست در تهران +عکس

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از سقوط داربست ساختمانی در ساعت ۹:۰۵ دقیقه صبح امروز در بلوار اندرزگو تهران خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ ملکی افزود: با اعلام حادثه یک گروه نجات به محل حادثه اعزام و مشاهده می‌شود که ساختمان ۵ طبقه در حال ساخت، که بر روی نما ساختمان در دو جهت داربست نصب شده بود، احتمالاً به دلیل سست بودن و وزش باد و توفان اخیر تخریب شده است.

ملکی ادامه داد: از یک طرف که به سمت کوچه اداری بود بر روی دو دستگاه خودرو سواری داربست افتاده و خودرو‌ها تخریب شده بود، خوشبختانه فردی داخل خودرو‌ها نبوده و مورد مصدومیتی نیز در این حادثه گزارش نشده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در ضلع دیگر ساختمان که در خیابان شهید چیذری واقع بود، داربست‌ها معلق بوده و در آستانه ریزش بودند، اما خودرویی دچار تخریب نشده است.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان ایمن سازی‌های لازم را انجام داده و با مسدود سازی مسیر شروع به انجام عملیات پرداختند، گروه داربست‌کار ساختمان نیز در محل حاضر شدند و کمک به باز کردن داربست‌ها کردند و ایمن سازی انجام گرفت. در ساعت ۱۱:۰۹ دقیقه آتش‌نشانان محل حادثه را تحویل افراد حاضر دادند.

596789_968

ملکی در ادامه گفت: معمولاً حوادث این چنینی خصوصاً در زمان وقوع باد و توفان‌های شدید را شاهد بوده‌ایم. خصوصاً داربست‌هایی که به دلیل عدم دید به نما داخل ساختمان، گونی کشیده شده‌اند، که این به حالت بادبانی عمل کرده و باد پشت آن افتاده و داربست را از ساختمان جدا می‌کند.

وی افزود: بارش‌های شدید برف نیز می‌تواند باعث سنگین شدن شود و اگر بست‌ها به خوبی محکم سازی نشده باشند می‌تواند باعث جدا شدن از ساختمان شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: در این حادثه تلفات جانی نداشته‌ایم، اما می‌طلبد که مالکان به پیمانکاران تاکید کنند تا ایمن سازی ساختمان‌ها به درستی صورت گیرد، تا در این شرایط آسیبی به فردی وارد نشود، چرا که تبعات زیادی به همراه خواهد داشت.

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128465

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر