حمله پلیس‌های آلمان به قدیمی‌ترین مرکز اسلامی کشور

دولت برلین با بیان ادعایی عجیب، مراکز اسلامی آلمان را به همدستی با حزب‌الله لبنان متهم و به شعبات آن در کشور حمله کرد.

حمله پلیس‌های آلمان به قدیمی‌ترین مرکز اسلامی کشور

دولت برلین با بیان ادعایی عجیب، مراکز اسلامی آلمان را به همدستی با حزب‌الله لبنان متهم و به شعبات آن در کشور حمله کرد.

پلیس آلمان با متهم‌کردن یک سازمان اسلامی به ارتباط با حزب‌الله لبنان،‌ یورشی سراسری علیه مراکز آن را آغاز کرد.

به نوشته المانیتور، وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عملیات که در هفت ایالت از ۱۶ ایالت فدرال آلمان انجام شد، ۵۴ مکان مرتبط با مرکز اسلامی هامبورگ، و پنج گروه وابسته را هدف قرار داد.

در جریان این عملیات که به گفته وزارت کشور، هدف آن به دست آوردن شواهدی بر تأیید «حمایت این مراکز از فعالیت‌های حزب‌الله لبنان» بود، هیچ بازداشتی صورت نگرفت.

این وزارتخانه همچنین مرکز اسلامی هامبورگ را به «توسعه مفهوم انقلابی رهبران ایران» و تقویت «نگرش آشکار ضدیهودی و ضداسرائیلی» متهم کرد.

مرکز اسلامی هامبورگ یکی از قدیمی‌ترین مراکز اسلامی آلمان است. در اوایل دهه ۱۹۵۰، گروهی از ایرانیان مستقر در شهر شمالی هامبورگ آن را تأسیس کردند تا «نه تنها برای ایرانیان، بلکه به تمام مسلمانان ساکن هامبورگ خدمت‌رسانی کند».

طی سال‌ها، سرویس‌های اطلاعاتی آلمان این مرکز را تحت نظر داشته و آن را «مهم‌ترین نمایندگی ایران در آلمان و مرکز مهم تبلیغاتی» آن در اروپا می‌دانند.

در ماه ژوئن، دادگاه اداری فدرال آلمان بر اساس یافته‌های اطلاعاتی مرتبط با گروه‌های شبه‌نظامی مختلف، از جمله حزب‌الله، حکم داد که مرکز اسلامی هامبورگ یک «سازمان اسلامی افراط‌گرا» است. در آوریل ۲۰۲۰، آلمان حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و فعالیت شاخه سیاسی آن در خاک خود را ممنوع کرد.

یورش روز پنجشنبه پلیس در بحبوحه جنگ جاری اسرائیل و حماس رخ می‌دهد.

در اوایل ماه جاری، وزارت کشور آلمان تمام فعالیت‌های حماس و گروه همبستگی با اسرای فلسطینی به نام صامدون را منحل کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که صامدون عکس‌هایی از جشن حمله حماس به جنوب اسرائیل در اینستاگرام منتشر کرد. اتحادیه اروپا که آلمان یکی از اعضای آن است، حماس را در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114654

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر