جواب تند اوکراین به ایلان ماسک +عکس

بعد از آنکه ایلان ماسک با انتشار عکسی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، او را به دلیل درخواست‌های کمک از غرب به تمسخر گرفت، پارلمان اوکراین و رئیس آن این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی را مسخره کردند.

جواب تند اوکراین به ایلان ماسک +عکس

بعد از آنکه ایلان ماسک با انتشار عکسی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، او را به دلیل درخواست‌های کمک از غرب به تمسخر گرفت، پارلمان اوکراین و رئیس آن این میلیاردر و کارآفرین آمریکایی را مسخره کردند.

ایلان ماسک، صاحب شرکت اسپیس ایکس است که سرویس‌های ارتباطی ماهواره استارلینک را ارائه می‌دهد و برای تلاش‌های دفاعی اوکراین ضروری به حساب می‌آید، اما گاها بیانیه‌های او از آغاز عملیات نظامی روسیه، اوکراین را خشمگین کرده است.

توییت ایلان ماسک

ماسک روز دوشنبه با انتشار یک «میم» از زلنسکی در شبکه اجتماعی خودش به نام «ایکس» که پیشتر آن را با نام توییتر می‌شناختند، نوشت «وقتی ۵ دقیقه گذشته است و شما یک میلیارد دلار کمک نخواسته‌اید!»

«روسلان استفانچوک» رئیس پارلمان اوکراین با اشاره به پرتاب ناموفق راکت اسپیس ایکس در ماه آوریل و در واکنش به «میم» منتشر شده از سوی ایلان ماسک، نوشت: «وقتی که ایلان ماسک سعی کرد فضا را فتح کند اما در عرض ۵ دقیقه همه چیز خراب شد و کثافت جلوی چشمانش دید.»

توییت اوکراین

پارلمان اوکراین هم در صفحه خودش در ایکس، ماسک را به «ترویج پروپاگاندا روسی» متهم کرد و به سبک خودش با انتشار عکسی از ماسک نوشت: «وقتی ۵ دقیقه گذشته و پروپاگاندا روسی را ترویج نداده‌ای.»

مقامات اوکراینی پیشتر هم ماسک را به دلیل اظهاراتش مورد انتقاد قرار دادند؛ ماسک پیشنهاد کرده بود که اوکراین باید سرزمین خود را به خاطر صلح ببخشد؛ موضعی که کی‌یف قویا با آن مخالف است.

کمک‌های آمریکا به اوکراین از زمانی که روسیه برای اولین بار به این کشور در سال ۲۰۲۲ حمله کرد، موضوعی بحث برانگیز بوده است. اکثر دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان محافظه کار سنتی از کمک به اوکراین حمایت می‌کنند، اما جمهوری خواهان همسو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، تا حد زیادی با این کمک‌ها مخالفت کرده‌اند. برخی از حامیان ترامپ، از جمله بسیاری در کنگره که هفته گذشته در جریان بحث سقف بدهی، دولت فدرال را تهدید به تعطیلی کردند، گفته‌اند که با تامین مالی برای اوکراین مخالف هستند و می‌خواهند پول به جای آن برای تامین امنیت مرز ایالات متحده و مکزیک هزینه شود. ماسک با این ایده موافق است، حتی اخیراً برای دیدن مهاجرانی که بازداشت شده بودند از تگزاس بازدید کرده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، از زمان آغاز جنگ، ایالات متحده حدود ۱۱۳ میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار ۲۴ میلیارد دلار اضافی توسط کنگره شده است اما بودجه اضافی بسیار بحث برانگیز بوده است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108503

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر