زلزله بزرگ در همسایگی ایران/ جزییات زلزله ترکیه

زلزله‌ای به قدرت 7.8 ریشتر بامداد امروز جنوب ترکیه را لرزاند

زلزله بزرگ در همسایگی ایران/ جزییات زلزله ترکیه

صبح امروز زلزله‌ای ۷.۸ ریشتری جنوب ترکیه را لرزاند. شدت این زمین لرزه در حدی بالا بوده که در عراق، سوریه و لبنان نیز احساس شده و مردم به خیابان‌ها آمده اند.

تا این لحظه، گزارش‌هایی از احساس این زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... ثبت شده است.

زلرله در ترکیه

مردم، شبانه در بسیاری از شهر‌های ترکیه، سوریه و لبنان، از ترس ریزش ساختمان‌ها و پس‌لرزه‌ها، در سرمای زمستان به خیابان‌ها آمده‌اند."رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهوری ترکیه در جدیدترین اظهار نظر شمار کشته‌های زلزله ۷.۸ ریشتری بامداد امروز (دوشنبه) در مرز این کشور با سوریه را تاکنون ۹۱۲ تن اعلام کرده است. همچنین زخمی شدن حدود ۵۴۰۰ نفر در ترکیه بر اثر این حادثه تایید شده است. اردوغان همچنین تایید کرد: تاکنون ۴۵ کشور به ما پیشنهاد کمک داده‌اند.

شمار قربانیان زلزله بامدادی در ترکیه - سوریه به ۱۴۷۲ تن رسید

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشرشده از سوی شبکه خبری الجزیره، شمار قربانیان زلزله ۷.۸ ریشتری که بامداد امروز (دوشنبه) ترکیه و سوریه را لرزاند به ۱۴۷۲ تن رسیده است.

بر اساس آمارهای رسمی، زمین لرزه بامدادی امروز در ترکیه ۹۱۲ قربانی و در سوریه ۵۶۰ کشته برجا گذاشته است.

همچنین زمین لرزه بامدادی در ترکیه و سوریه هزاران زخمی و مصدوم برجا گذاشته که شمار آنان با پیشروی عملیات امداد و نجات دائما در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید

مرگ خواهر نخست وزیر سوریه به همراه فرزندانش در زلزله

منابع رسانه‌ای از مرگ خواهر نخست‌وزیر سوریه به همراه ۱۱ تن از فرزندان و نوادگانش در پی زلزله در شهر «حماة» سوریه خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که «نسوم عرنوس»، خواهر حسین عرنوس، نخست‌وزیر سوریه در پی ریزش خانه‌اش در شهر حماه به دلیل زلزله بامداد امروز جانش را از دست داده است.

اردوغان: نمی‌توان برآوردی از خسارات زمین‌لرزه ارائه کرد

اردوغان :هنوز نمی‌توان برآورد واضحی از حجم خسارات مادی و انسانی زمین‌لرزه ارائه کرد.

همه یگان‌ها و مؤسسات و نهادها تحت فرماندهی اداره حوادث و فوریت‌ها به حال آماده‌باش کامل سطح ۴ درآمده‌اند که این حالت، شامل درخواست برای ارسال کمک‌های بین‌المللی نیز می‌شود.

وزارتخانه‌های بهداشت و کشور و نیز اداره حوادث و فوریت‌ها و ادارات همه استان‌ها و تمامی دیگرمؤسسات باید به‌سرعت، کار امدادرسانی را ادامه دهند

زلرله در ترکیه

تکمیلی| سلیمان سویلو وزیر کشور: ما در ترکیه از مرحله چهارم هشدار عبور کرده ایم.

هشدار چهارم به معنای درخواست کمک بین المللی است و به این معنی است که وضعیت بدتر از آن چیزی است که بسیاری انتظار داشتند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 70762

ارسال نظر