هشدار کره شمالی به آمریکا درباره عواقب جنگ اتمی

وزیر دفاع کره شمالی می‌گوید اگر آمریکا بخواهد از سلاح اتمی علیه این کشور استفاده کند، باید بحرانی را تحمل کند که حتی تصور آن را نیز نمی‌تواند داشته باشد.

هشدار کره شمالی به آمریکا درباره عواقب جنگ اتمی

وزیر دفاع کره شمالی می‌گوید اگر آمریکا بخواهد از سلاح اتمی علیه این کشور استفاده کند، باید بحرانی را تحمل کند که حتی تصور آن را نیز نمی‌تواند داشته باشد.

به گزارش عرشه‌آنلاین، در بحبوحه تنش‌ها در شبه‌جزیره کُره همزمان با سفر هیأت‌های نظامی روسی و چینی به کره شمالی، دولت پیونگ‌یانگ درباره عواقب حمله اتمی به این کشور هشدار داد.

«کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی بامداد امروز (جمعه) طی سخنرانی در رژه نظامی سالیانه تهدید کرد که در صورت استفاده آمریکا از تسلیحات اتمی علیه کره شمالی، با یک بحران بی‌سابقه مواجه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کانگ در این‌باره توضیح داد: «نیت تهاجمی نیروهای متخاصم بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. آمریکا به همراه سرسپردگان خود موسوم به جمهوری کره، با کمک گروه مستشاری اتمی تلاش می‌کنند تا اقدامی را برای آغاز جنگ هسته‌ای انجام دهند».

او با بیان اینکه آمریکا برای ایجاد یک بلوک نظامی تهاجمی با مشارکت کره جنوبی و ژاپن تلاش می‌کند، اظهار داشت: «[این بلوک] علیه کشورهای مستقل در منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله کره شمالی استفاده خواهد شد. واشنگتن آشکارا نیروهای ناتو را به شبه‌جزیره کره می‌کشاند و از این طریق امنیت نه تنها کره شمالی، بلکه کشورهای همسایه را نیز تهدید می‌کند».

طبق این گزارش، وزیر دفاع کره شمالی ادامه داد: «امپریالیست‌های آمریکا فکر نمی‌کنند که پس از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه ما، آسیبی نخواهند دید. اما اگر آمریکا بخواهد از نیروی نظامی علیه کره شمالی استفاده کند، باید بحرانی را تحمل کند که حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی با آن مواجه شود».

به نوشته یونهاپ، کانگ همچنین افزود که نیروهای مسلح کره شمالی همیشه در یک سنگر همراه با کشورها و ملت‌های ترقی‌خواه برای «زمین سبز، زیبا و صلح آمیز، جایی که هیچ تجاوز، سرقت، کشتار و ویرانی وجود نداشته باشد» و برای حفاظت از استقلال و عدالت مبارزه می‌کنند.

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی حین نظارت بر شلیک موشک «هواسونگ-۱۸»، تاکید کرد تا زمانی که آمریکا سیاست خصمانه علیه پیونگ‌یانگ را کنار نگذارد، اقدامات تهاجمی نظامی را ادامه خواهد داد. / فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99214

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر