وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا اعلام شد

شهردار اتاوا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.

وضعیت اضطراری در پایتخت کانادا اعلام شد

«جیم واتسون»، شهردار اتاوا، پایتخت کانادا، همزمان با ادامه اعتراضات علیه محدودیت‌های کووید -۱۹ و دستورات واکسن اجباری، وضعیت اضطراری در این شهر اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: نخست‌وزیر کانادا پناه گرفت

مقامات شهرداری اتاوا روز یکشنبه با انتشار پیامی اعلام کردند: «اعلام وضعیت اضطراری نشان دهنده خطر و تهدید جدی برای ایمنی و امنیت ساکنان ناشی از تظاهرات‌های مداوم است و نیاز به حمایت سایر حوزه‌ها و سطوح دولتی برای کنترل اوضاع وجود دارد.»

بر اساس این گزارش، «جیم واتسون»، روز یکشنبه وضعیت اضطراری را اعلام کرد تا انعطاف پذیری و زمینه قانونی کنترل بیشتر اداره شهر اتاوا برای حفظ کار خدمات ضروری و کمک به خرید تجهیزات لازم برای نیروهای خط مقدم مقابله با معترضان و کارگران فعال در سطح پایتخت کانادا فراهم شود.

موج کنونی اعتراضات علیه اقدامات محدودکننده کرونا در کانادا از اواخر ژانویه آغاز شد، زمانی که هزاران کامیون‌دار و دیگر تظاهرکنندگان در اتاوا تجمع کردند و مخالفت شدید خود را با دستورات واکسن اجباری برای کامیون‌دارانی که از مرز ایالات متحده و کانادا عبور می‌کردند، اعلام کردند. تظاهرات موسوم به «کاروان آزادی» عموماً مسالمت آمیز بوده است، اما ده‌ها تحقیقات جنایی در مورد یک سری حوادث آغاز شده و حداقل هفت نفر در اتاوا و مرتبط با این اعتراضات دستگیر شده‌اند.

روز جمعه نیز «داگ فورد»، نخست‌وزیر استان انتاریو کانادا، تظاهرات در اتاوا را «اشغالگری» توصیف کرد و از معترضان خواست به آن پایان دهند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8027

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر