زلزله ویرانگر ۷.۵ ریشتری استانبول را با خاک یکسان می‌کند

برخی محافل رسمی و کارشناسان امور زلزله در ترکیه، از احتمال بروز زلزله بزرگ با قدرت بیش از ۷.۵ ریشتری در استانبول خبر می‌دهند که منجر به فاجعه در این شهر خواهد شد و تبعاتی بسیار سنگین‌تر از زلزله جنوب ترکیه به همراه خواهد داشت.

زلزله ویرانگر ۷.۵ ریشتری استانبول را با خاک یکسان می‌کند

شهردار استانبول از اقدامات انجام‌شده برای مقابله با زلزله احتمالی در این شهر پرده برداشت.

به نقل از شبکه المنار، اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول امروز چهارشنبه (۹ اسفندماه ۱۴۰۱) از طرح جامع با هدف اقدام فوری برای مقابله با خطر زلزله احتمالی در این شهر خبر داد.

این طرح در حالی است که برخی محافل رسمی و کارشناسان امور زلزله در ترکیه، از احتمال بروز زلزله بزرگ با قدرت بیش از ۷.۵ ریشتری در استانبول خبر می‌دهند که منجر به فاجعه در این شهر خواهد شد و تبعاتی بسیار سنگین‌تر از زلزله جنوب ترکیه به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: زلزله ۷ ریشتری در استانبول + فیلم

نهادهای مربوط در ترکیه برآورد کرده‌اند که ده‌ها هزار ساختمان در شهر استانبول در صورت بروز چنین زلزله‌ای با این قدرت، به طور کامل فروخواهند ریخت.

لازم به ذکر است که زلزله‌شناسان اروپایی اعلام کرده‌اند که زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ در مقیاس ریشتر منطقه‌ای در ترکیه را لرزانده است. این زلزله پس از دو زلزله شدید و مرگبار ترکیه در ششم فوریه 2023 رخ داده که تاکنون هزاران قربانی برجای گذاشته و صدهاهزار خانه را تخریب کرده است. حدود ۲ میلیون نفر در این زلزله مرگبار بی‌خانمان شده و هم‌اکنون در اسکان موقت به‌سر می‌برند.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75248

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر