فرصت جدید ایران و آژانس

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ظرف چند روز آتی و بر اساس وظیفه‌ای که شورای حکام این سازمان بر عهده‌اش گذاشته، موظف است تا دو گزارش در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به اعضای شورای حکام ارائه کند.

فرصت جدید ایران و آژانس

نور نیوز نوشت: اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، صداقت، انصاف و بی‌طرفی را در پیش گیرد و اسیر اغواگری کشورهای غربی نشود، حتماً قادر است با استناد به مشاهدات عینی و اطلاعات فنی و بسیار دقیقی که از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران در اختیار دارد بر این جمع‌بندی تأکید کند که برنامه اعلام شده هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز است.

در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اخبار گوناگون و بعضاً متضادی در خصوص نحوه برخورد این نهاد ناظر بین‌المللی با موضوعات مرتبط با برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران شنیده می‌شود.

مدیرکل آژانسبین‌المللی انرژی اتمی ظرف چند روز آتی و بر اساس وظیفه‌ای که شورای حکام این سازمان بر عهده‌اش گذاشته، موظف است تا دو گزارش در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به اعضای شورای حکام ارائه و بر اساس آن گام‌های آتی در خصوص نحوه برخورد و تعامل با ایران – ازجمله صدور و یا عدم صدور قطعنامه- تعیین شود.

اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، صداقت، انصاف و بی‌طرفی را در پیش گیرد و اسیر اغواگری کشورهای غربی نشود، حتماً قادر است با استناد به مشاهدات عینی و اطلاعات فنی و بسیار دقیقی که از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران در اختیار دارد بر این جمع‌بندی تأکید کند که برنامه اعلام شده هسته‌ای ایران کاملاً صلح آمیز است.

آژانس می‌تواند همانگونه که بارها در محافل خصوصی گفته به صراحت اعلام کند که مشاهداتش از آلودگی‌ها به هیچ وجه ارزش اشاعه‌ای نداشته و صرفاً از بعد انجام وظیفه، آژانس مجبور به پیگیری امر است.

در دو مورد اخیر پادمانی نیز آژانس می‌تواند با یادآوری موارد متعدد و‌ مشابه که در گذشته بارها و بارها مطرح و مدیریت شده از این دو مورد هم ابهام‌زدایی کرده و روال امور را در شرایط عادی پیگیری و وظایف حرفه‌ای خود را دنبال کند.

حداقل انتظار ملت ایران از این نهاد نظارتی آن است که در ازای این همه همکاری وسیع و منحصربه‌فرد، شاهد برخوردی عادلانه، سازنده و بدون پیش داوری و یا سیاست زدگی باشد.

منبع: نور نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74104

ارسال نظر