زلزله امنیتی در دولت آلمان

وزیر دفاع آلمان امروز استعفا کرد.

زلزله امنیتی در دولت آلمان

در پی انتقادات گسترده از وزیر دفاع آلمان، این مقام امروز استعفا کرد.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان استعفای خود را تقدیم اولاف شولتس، صدراعظم این کشور کرد.

زمزمه انتقادات از لامبرشت به طور گسترده در مطبوعات مطرح شده بود. انتقادات در پی انتشار گزارش‌هایی بود مبنی بر اینکه اگر جنگی شروع شود، ارتش آلمان ممکن است فقط برای چند ساعت مهمات کافی داشته باشد.

چند رسانه آلمانی روز جمعه گزارش دادند، کریستین لامبرشت، که در دوران مسئولیتش اشتباهات متعددی داشته، تصمیم به استعفا گرفته است.

بر اساس گزارش روزنامه بیلد، اولین رسانه‌ای که این اطلاعات را منتشر کرد، این استعفا تصمیم شخصی وزیر خواهد بود بدون اینکه از سوی صدراعظم تحمیل شود.

روزنامه Süddeutsche Zeitung به نوبه خود تصریح می‌کند که کریستین لامبرشت، ۵۷ ساله، یکی از اعضای همان حزب سوسیال دموکرات (SPD) به عنوان صدراعظم اولاف شولتس، باید در هفته آینده پست خود را ترک کند.

کانال تلویزیونی آن. تی. وی NTV می‌افزاید که صدر اعظم در حال حاضر به دنبال جانشینی برای وزیر از حزب سوسیال دموکرات است.

کریستین لامبرشت اخیرا به دلیل اظهارات جنجالی درباره جنگ در اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است. او گفته بود که این درگیری «تاثیرات ویژه زیادی» برای آلمان داشته است.

پیش از این در ژانویه ۲۰۲۲، او به دلیل اعلام ارسال پنج هزار کلاه نظامی به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته بود که همزمان خواستار تسلیحات سنگین برای محافظت از خود در برابر درگیری احتمالی با روسیه بود.

بر اساس نظرسنجی اخیر سازمان Civey از پنج هزار نفر، ۷۷ درصد آلمانی‌ها موافق خروج او هستند و تنها ۱۳ درصد خواهان ادامه کار او هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66735

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر