گزارش وال استریت ژورنال از بهبود روابط آمریکا و عربستان

به گفته مقامات آمریکایی و سعودی، سه ماه پس از اینکه روابط ایالات متحده و عربستان به پایین ترین حد تاریخی رسید، دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان به دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته را کنار گذاشته و در تلاش است تا هماهنگی‌های امنیتی برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.

گزارش وال استریت ژورنال از بهبود روابط آمریکا و عربستان

انتخاب نوشت: به گفته مقامات آمریکایی و سعودی، سه ماه پس از اینکه روابط ایالات متحده و عربستان به پایین ترین حد تاریخی رسید، دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان به دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته را کنار گذاشته و در تلاش است تا هماهنگی‌های امنیتی برای مقابله با ایران در سال ۲۰۲۳ را افزایش دهد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال منابع آگاه، به برخی از نشانه‌هایی برای بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کرده‌اند. کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج دور از انتظار دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای و تشدید نگرانی‌ها در مورد ایران باعث شده است تا این دو کشور از اختلافات طولانی‌مدت عبور کنند.

این روزنامه نوشت: «این اختلافات پس از این که سعودی‌ها، درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را نپذیرفتند، شکل گرفته بود.»

تصمیم در کاهش تولید، یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، به نگرانی از تورم دامن زد و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده قول داد که برای بی‌پاسخ نماندن این اقدام عربستان با کنگره همکاری کند.

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64719

ارسال نظر