اولویت ما، منافع عراق است

رئیس ائتلاف فتح عراق از جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعی خواستار اولویت دادن به منافع عراق از طریق گفتگو شد.

اولویت ما، منافع عراق است

به نقل از المیادین، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح امروز دوشنبه از جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعی خواستار غلبه منطق عقل، خردورزی و خویشتنداری در تصمیم گیری ها شد و بر اهمیت اولویت دادن به منافع عراق از طریق گفتگوی جدی و سازنده تاکید کرد.

العامری در بیانیه‌ای افزود: در حالی که رسانه‌ها به تشدید اوضاع دامن می‌زنند و به حضور گسترده در اعتراضات فراخوان می‌دهند، بار دیگر خالصانه درخواست خود را از برادران در جریان صدر و چارچوب هماهنگی اعلام می‌کنم که منطق عقل، خردورزی و خویشتنداری را در اولویت خود قرار دهند.

العامری اظهار داشت: ملت عزیز عراق از دهه هفتاد قرن گذشته در راه وطنشان جانفشانی کرده و مسئولیت ممانعت از هر گونه خونریزی بر عهده همه است.

بر همین اساس «چارچوب هماهنگی» در عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مردم اصیل عراق، طوایف شریف و نیروهای شأن اجازه هیچ گونه تخطی از قواعد قانون اساسی به یک گروه سیاسی که نماینده همه مردم عراق نیست، نخواهند داد.»

چارچوب هماهنگی در ادامه تاکید کرد: ما اعلام می‌کنیم که در دفاع از حقوق شهروندی، مشروعیت کشور، روند سیاسی، قانون اساسی و همه نتایج قانونی آن در کنار مردم هستیم و با تمام توان از آنها دفاع می‌کنیم.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33825

ارسال نظر