چرا گوگل در بریتانیا جریمه شد؟

پس از تایید ادعایی علیه گوگل درباره دریافت هزینه ۳۰ درصد کمیسیون از کاربران در پلتفرم‌های فروش نرم افزار، این شرکت در بریتانیا جریمه شده است.

چرا گوگل در بریتانیا جریمه شد؟

به خاطر ادعای خسارت تخمینی ۹۲۰ میلیون (۱.۱ میلیارد دلار آمریکا) در لندن در حال محاکمه شدن است، زیرا بر اساس این ادعا که توسط یک دادگاه تایید شده، گوگل از کاربران اپ استور برای دریافت برنامه هزینه دریافت می‌کرده است.

 

این دعاوی دسته جمعی که توسط دادگاه تجدیدنظر رقابت تأیید شد، ادعا می‌کند که گوگل از اکتبر ۲۰۱۵ با دریافت ۳۰ درصد کمیسیون از برنامه‌های محبوب در فروشگاه Play، از جمله Roblox، Candy Crush Saga و Tinder، از موقعیت غالب خود سوء استفاده کرده است.

سخنگوی این گروه مدعی اعلام کرده که هنوز قضاوت دقیقی منتشر نشده است. گوگل فوراً به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

قانون‌گذاران، رقبا و قهرمانان مصرف‌کننده در تلاش هستند تا Big Tech را مهار کنند و در سرتاسر جهان علیه شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل به دلیل رفتار‌های ضدرقابتی شکایت می‌کنند. اتحادیه اروپا به تنهایی گوگل را در سال‌های اخیر بیش از ۸.۲ میلیارد دلار به دلیل اقدامات ضد تراست جریمه کرده است.

گفتنی است؛ آخرین پرونده بریتانیایی علیه گوگل، که انتظار نمی‌رود قبل از سال ۲۰۲۴ محاکمه شود، توسط لیز کول، مدیر سابق سیاست دیجیتال در خدمات غیرانتفاعی Citizens Advice مطرح شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32152

ارسال نظر