کویت به اتباع کدام کشورها ویزا نمی‌دهد؟

رسانه های کویتی اعلام کردند که وزارت کشور کویت در حال بررسی طرحی است که اعطای ویزا را به حدود ۱۰ کشور، ممنوع می کند.

کویت به اتباع کدام کشورها ویزا نمی‌دهد؟

رسانه های کویتی اعلام کردند که وزارت کشور کویت در حال بررسی طرحی است که اعطای ویزا را به حدود ۱۰ کشور، ممنوع می کند.

به گزارش عرشه آنلاین، رسانه های کویتی از اقدام جدید این کشور در زمینه اعطای ویزا به ۱۰ کشور، پرده برداشتند.

بر اساس این گزارش، روزنامه کویتی القبس گزارش داد که وزارت کشور کویت در حال بررسی طرحی است که اعطای ویزا را به حدود ده کشور که اکثر آنها از قاره آفریقا هستند ممنوع می کند.

هفت کشور از ۱۰ کشور مذکور آفریقایی، و شامل ماداگاسکار، کامرون، ساحل عاج، غنا، بنین، مالی، کنگو هستند و سه کشور دیگر غیر آفریقایی هستند.

منابع امنیتی آگاه که نامشان را ذکر نکردند به القبس اعلام کردند که علت این اقدام آن است که اکثر این کشورها با وجود اینکه اتباع آنها که هزاران نفر برآورد می شوند، در این کشور سفارت ندارند.

این منابع با اشاره به اینکه این امر اخراج اتباع این کشورها را که مرتکب خلاف یا اقامت غیرقانونی و اعمال غیر اخلاقی می شوند را پیچیده و زمان بر می کند، عنوان کردند که اکثر این کشورها خطوط هوایی مستقیم یا حتی ترانزیت برای روانه کردن اتباع اخراج شده شان ندارند.

منابع امنیتی مذکور تاکید کردند: آنچه روند اخراج اتباع متخلف این کشورها را پیچیده تر می کند، پنهان کردن یا از بین بردی عمدی گذرنامه از سوی این افراد است که دستگاههای امنیتی کویت را به حیرت واداشته است.

گفتنی است که کویت از سپتامبر ۲۰۱۷، اقدامات متوالی را برای کاهش تدریجی کارگران مهاجر در بخش دولتی و جایگزینی آنها با کویتی ها در عرض ۵ سال آغاز کرده است.

تعداد کارگران خارجی در کویت طی سال گذشته به ۱۳۴ هزار کارگر کاهش یافته است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26725

ارسال نظر