کره شمالی سئول را تهدید کرد

مقام‎‌‌های کره شمالی درباره هرگونه اقدام نظامی از سوی همسایه جنوبی این کشور هشدار دادند.

کره شمالی سئول را تهدید کرد

مقام‎‌‌های کره شمالی درباره هرگونه اقدام نظامی از سوی همسایه جنوبی این کشور هشدار دادند.

به گزارش عرشه آنلاین، پیونگ یانگ روز یکشنبه، ۱۴ فروردین، اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی درباره توانایی این کشور برای حمله به کره شمالی را محکوم کرد و هشدار داد کره شمالی در صورت انجام هرگونه اقدام نظامی خطرناک مانند حمله پیشگیرانه، اهداف اصلی در سئول را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، «کیم یو جونگ»، خواهر رئیس کره شمالی، گفت که اظهارات وزیر دفاع کره جنوبی بیشتر روابط بین دو کره و تنش نظامی در شبه جزیره را بدتر می‎کند.

این اظهارات پس از آن مظرح شد که به تازگی وزیر دفاع کره جنوبی گفت که ارتش کشورش دارای انواع موشک با دقت و قدرت قابل توجه بهبود یافته است و توانایی دقیق و سریع ضربه زدن به هر هدفی در کره شمالی را دارد.

معاون مدیر کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی نیز گفت که این کشور در بسیاری از موضوعات تجدید نظر خواهد کرد و کره جنوبی ممکن است به دلیل چنین اظهاراتی با یک تهدید جدی روبرو شود.

دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی نیز گفت «اگر ارتش کره جنوبی دست به اقدام نظامی خطرناکی مانند حمله پیشگیرانه بزند، کره شمالی بی رحمانه تمام نیروی نظامی خود را به سمت نابودی اهداف اصلی در سئول و ارتش کره جنوبی هدایت خواهد کرد.»

با این حال، کره شمالی در مورد اینکه اهداف اصلی سئول را کجا در نظر می‌گیرد، توضیح بیشتری نداد.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در هفته‌های اخیر پس از آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی در ۲۶ فوریه و چهارم مارس که شامل یک سیستم جدید بود، به شدت تشدید شده است.

به دنبال این آزمایش‌ها، آمریکا روز جمعه گذشته تحریم‌هایی را علیه پنج نهادی که متهم به حمایت از توسعه برنامه‌های تسلیحاتی و موشک‌های بالستیک کره شمالی هستند، وضع کرد.

منبع: میزان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14760

ارسال نظر