آمار قربانیان حمله مسلحانه مسکو به ۱10 نفر رسید

کمیته تحقیقات روسیه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد کشته شدگان حمله تروریستی مسکو به 93 نفر رسیده است.

آمار قربانیان حمله مسلحانه مسکو به ۱10 نفر رسید

کمیته تحقیقات روسیه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تعداد کشته شدگان حمله تروریستی مسکو به ۱۱۵ نفر رسیده است.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور درباره بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به تالار شهر کروکوس مسکو حمله کردند، گزارش داد.

الکساندر بورتنیکوف همچنین به پوتین در مورد کار سرویس فدرال امنیت فدرال روسیه برای شناسایی پایگاه همدستان عاملان حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس گزارش داد.

تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبرساز شد.

افزایش آمار جانباختگان

در همین حال، کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که تعداد جانباختگان این حادثه تروریستی به 115افزایش یافت.

این کمیته پیش‌تر اعلام کرده بود در این حادثه حداقل 93 نفر جان خود را از دست دادند. این کمیته در عین حال خاطرنشان کرد که این تعداد همچنان می‌تواند افزایش یابد.

روایت نماینده پارلمان روسیه: خودروی تروریست‌ها در نزدیکی مرز اوکراین متوقف شد

رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی دومای روسیه گفت: خودروی رنو حامل عاملان حمله تروریستی به تالار شهر مسکو در منطقه بریانسک در نزدیکی مرز با اوکراین متوقف شد.

الکساندر خنشتاین افزود: نفر از این گروه موفق شدند به جنگلی در نزدیکی جاده فرار کنند و دو نفر دیگر بازداشت شدند

به گفته وی، سلاح‌هایی که احتمالاً در این حمله مرگبار استفاده شده بود در خودرو کشف شد.

بنا به روایت خبرنگار ریانووستی که در محل حادثه حاضر بود، دست‌کم سه مرد استتار شده و بدون ماسک از طریق غرفه‌ها وارد سالن شدند، آنها به مردم تیراندازی کردند و بمب‌های آتش زا پرتاب کردند.

میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز گفت: ۱۱۵ نفر در بیمارستان بستری شدند که پنج نفر از آنها کودک، ۶۰ بزرگسال و یک کودک در وضعیت وخیم هستند. یک پرونده جنایی در رابطه با این حمله تروریستی تشکیل شده است.

در حالی گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس را برعهده گرفت که سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ از حمله مسلحانه اعضای گروهک تروریستی داعش به برخی کنیسه‌ها (عبادتگاه‌های) یهودیان در مسکو جلوگیری کرده بود.

در آن زمان در بیانیه این سازمان اطلاعاتی ملی روسیه آمده بود: در منطقه کالوگا، اعضای شاخه افغانستان ولایت خراسان سازمان تروریستی بین‌المللی داعش (که گروهی ممنوعه در روسیه محسوب می‌شود) که قصد انجام یک اقدام تروریستی در یکی از مؤسسات مذهبی یهودی در مسکو داشتند، ناکام ماندند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131073

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر