در آستانه انتخابات ۲۰۲۴، افزایش موج جدید پناهجویی باعث حمله‌های سیاسی تازه‌ای علیه ‌جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است.

کد خبر: ۱۰۷۴۳۱

در آستانه انتخابات ۲۰۲۴، افزایش موج جدید پناهجویی باعث حمله‌های سیاسی تازه‌ای علیه ‌جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، اسکار لیزر، شهردار شهر ال پاسو واقع در ایالت تگزاس آمریکا، اعلام کرد افزایش چشمگیر مهاجرانی که از مرز آمریکا و مکزیک عبور می‌کنند این شهر را در معرض خطر فروپاشی قرار داده است.

اسکار لیز گفته شهر ال پاسو در روز‌های گذشته با ورود بیش از دو هزار پناهجو در روز مواجه بوده که فراتر از ظرفیت و امکانات این شهر برای پناه دادن به آن‌ها است.

به گزارش رویترز، اسکار لیزر در کنفرانس خبری گفت: با ورود این حجم از پناهجو به شهر، ما اکنون به نقطه شکست رسیده‌ایم.

ال پاسو شهری مرزی در ایالت تگزاس آمریکا در شمال کشور مکزیک است. پناهجویان بیشتر ونزوئلایی‌اند که از مسیر‌های خطرناکی با اتوبوس و قطار باری خودشان را به شهر‌های مرزی مکزیک می‌رسانند و سپس وارد خاک کشور آمریکا می‌شوند.

تعداد مهاجران در ماه‌های اخیر کاهش یافته بود، اما در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، افزایش اخیر ورود پناهجویان به آن کشور باعث راه افتادن موج جدیدی از حمله‌های سیاسی علیه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، شده است.

شهردار ال پاسو ضمن انتقاد از وضع کنونی گفت که قصد دارد پناهگاه جدیدی برای مهاجران فراهم کند و در عین حال، برای انتقال مهاجران به نیویورک و شیکاگو و دنور اقدام خواهد کرد.

فرمانداران جمهوری‌خواه ایالت‌های تگزاس و فلوریدا به‌دلیل انتقال و فرستادن مهاجران به شهر‌های لیبرال مانند نیویورک و ساکرامنتو مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. با این حال، اسکار لیزر دموکرات گفت که همه مهاجران در اتوبوس‌های ال پاسو داوطلبانه به شهر‌های مورد نظر می‌روند. / فرارو