کرونا باعث کمیاب شدن راننده تاکسی شد!

کشور ژاپن به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمبود راننده تاکسی مواجه شده است.

کرونا باعث کمیاب شدن راننده تاکسی شد!

کشور ژاپن به دلیل شیوع ویروس کرونا با کمبود راننده تاکسی مواجه شده است.

به گزارش عرشه آنلاین، یک بررسی جدید نشان می‌دهد که تعداد رانندگان تاکسی در ژاپن نسبت به چهار سال قبل به شدت کاهش یافته است.

به نقل از شبکه «ان اچ کی»، کارشناسان ژاپنی می‌گویند: این کاهش به این دلیل رخ داده که همه‌گیری کرونا، مشکلات ایجاد شده به دلیل سالخوردگیِ نیروی کار را تشدید کرده است.

«فدراسیون اتحادیه‌های تاکسی کرایه‌ای ژاپن» با ارائه آماری در این زمینه می‌گوید: ۲۳۱ هزار و ۹۳۸ نفر در پایان ماه مارس سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به عنوان راننده ثبت نام کرده‌اند که این رقم حدود ۲۰ درصد از زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ کمتر بوده است.

این گزارش می‌افزاید: بسیاری از رانندگان در طول همه‌گیری کرونا به دلیل کاهش درآمد، شغل خود را کنار گذاشتند و علاوه بر این، نگران ابتلا به این بیماری در خودروی خود نیز بودند.

اخیرا با بازگشت گردشگران خارجی، فعالیت‌های تاکسیرانی نیز افزایش یافته و در این شرایط، کمبود رانندگان تاکسی بیشتر حس می‌شود و در حال حاضر مردم از کمبود تاکسی شکایت دارند.

در این میان، مسافرانِ سالمند بیشتر نگران هستند و می‌گویند که برای مراجعه به بیمارستان با مشکل جدی در دسترسی به این وسیله حمل و نقل عمومی روبرو شده‌اند. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105863

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر