آیا همه کودکان باید واکسن بزنند؟

یکی از مهم‌ترین علت‌های ابتلای کودکان به کرونای امیکرون، عدم واکسیناسیون کودکان و جهش جدید ویروس است.

آیا همه کودکان باید واکسن بزنند؟

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر ضرورت واکسیناسیون کرونا، گفت: وضعیت سلامت کودکان در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا مورد بررسی قرار می گیرد و نگرانی در این باره وجود ندارد.

دکتر افشین منیری با بیان اینکه عدم واکسیناسیون کودکان یکی از مهمترین علت های افزایش بار بیماری در سویه اُمیکرون است، اظهار داشت: واکسینه شدن بزرگسالان در برابر کووید۱۹ یکی از مهمترین دلایل کاهش آمار مبتلایان کرونایی است.

وی یادآور شد: غالبا کودکان در سویه اُمیکرون، به این بیماری مبتلاشده اند و یکی از مهمترین علت های این موضوع، عدم واکسیناسیون کودکان و جهش جدید ویروس است. اُمیکرون، افرادی که واکسینه نشده اند و یا ایمنی آنان همانندکودکان ناکافی است را بیشتر درگیر می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: چنانچه کودکی در طول یک هفته اخیر سابقه تماس با فرد مبتلا به کرونا را داشته باشد باید با احتیاط بیشتر واکسینه شود.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی منظم دست ها و عدم حضور در اجتماعات از مهمترین عواملی است که در پیشگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است. باید تلاش شود که گروههای پرخطر، سالمندان، کودکان و افرادیکه دچار نقص سیستم ایمنی هستند در تماس نزدیک با مبتلایان کرونا نباشند چرا که این افراد حتی در صورت واکسینه شدن کامل نیز ممکن است در صورت ابتلا به کرونا با عوارض جدی این بیماری مواجه شوند.

دکتر منیری عدم توجه به شایعات درباره واکسن ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک کارآمدترین واکسن در برابر کرونا در دسترس تر بودن آن است چرا که تمامی واکسن ها از ایمنی زایی کافی برخوردارند و ضرورتی ندارد برای تهیه واکسنی خاص دچار چالش شویم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9470

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر