مصونیت کودکان در برابر کرونا چقدر است؟

محققان درباره مصونیت کودکان در برابر کووید اظهاراتی کرده‌ و میزان ایمن بودن آنها در برابر بیماری همه‌گیر تخمین زده‌اند.

مصونیت کودکان در برابر کرونا چقدر است؟

 یوگنی تیماکوف، متخصص بیماری های عفونی و واکسیناسیون ، پزشک ارشد یک مرکز پزشکی در روسیه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: مصونیت کودکان در برابر کووید ۱۹ می‌تواند تا ۹ ماه ادامه داشته باشد و هر چه کودک بزرگتر باشد آنتی‌ بادی‌ های بیشتری تولید می‌کند.

وی گفت: مطالعات علمی نشان می‌دهد که ایمنی در کودکان بیشتر از بزرگسالان طول می‌کشد. در حالی که ایمنی بزرگسالان در مدت زمان شش ماه ضعیف می‌شود، ایمنی کودکان به مدت ۹ ماه ادامه می‌یابد.

به گفته این متخصص، هر چه کودک بزرگتر باشد آنتی بادی‌های بیشتری تولید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: «کودکان کوچکتر آنتی بادی های کمتری تولید می‌کنند، اما عوامل محافظتی دیگری نیز دارند و از قبل دارای ایمنی سلول‌های تی هستند».

به گفته وی، واکسیناسیون کودکان امروز اولویت اصلی نیست زیرا آنها پس از ابتلا به ویروس کرونا مصونیت طبیعی پیدا کرده‌اند بنابراین باید فقط آن دسته از کودکانی که مبتلا به کووید ۱۹ نبودند واکسینه شوند.

وزارت بهداشت روسیه در ۲۴ نوامبر، واکسن‌ کروناویروس Sputnik M را برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ثبت کرد. این واکسن دو دز و فاصله بین آن ۲۱ روز است.

این وزارتخانه تاکید کرد که واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال فقط با رضایت کتبی والدین یا سرپرستان آنها و یا با رضایت داوطلبانه برای افراد ۱۵ سال به بالا انجام می‌شود.

وزارت بهداشت این کشور در ۲۴ ژانویه، مجوزی را برای آزمایش‌های بالینی واکسن کروناویروس مرکز Gamaleya در کودکان ۶ تا ۱۱ ساله صادر کرد. به گفته الکساندر گینتزبورگ، مدیر مرکز، این آزمایشات سه ماه و نیم طول خواهد کشید.

این آزمایش‌ها شامل ۲۲۰۰ کودک در سه مرکز پزشکی در مسکو خواهد بود.

 

منبع: جام جم آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9437

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر