یوزپلنگ ۱۲ ساله در بافق تلف شد

صبح امروز یک قلاده یوزپلنگ با نام هومینو در پناهگاه حیات‌وحش آریز بافق تلف شد.

یوزپلنگ ۱۲ ساله در بافق تلف شد

صبح امروز یک قلاده یوزپلنگ با نام هومینو در پناهگاه حیات‌وحش آریز بافق تلف شد.

به گزارش عرشه آنلاین، سیدرضا نورانیان،  ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: صبح امروز سوم تیرماه ۱۴۰۲ در پی دریافت تماس تلفنی مبنی بر مشاهده یک قلاده یوزپلنگ در پناهگاه آریز که توانایی حرکت ندارد، بلافاصله مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بافق به محل مورد نظر در مسیر جاده معدن چاه اعزام و صحت گزارش واصله را تأیید کردند.

وی با بیان این‌که متأسفانه حیوان مذکور وضعیت مناسبی نداشته و در دقایق اولیه در محل تلف شد، افزود: با توجه به بررسی صورت گرفته و شناسایی خال‌ها، این یوز نر، همان هومینو است که از اوایل دهه ۹۰ توسط دوربین‌های تله‌ای تصویربرداری شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد تصریح کرد: در معاینه اولیه توسط دامپزشک، هیچ‌گونه علائم ظاهری مبنی بر ضربه یا شکستگی مشاهده نشد و پس از هماهنگی با سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و برداشت نمونه‌های لازم بانک ژن و بانک اسپرم، لاشه و نمونه‌ها جهت بررسی دقیق‌تر بدون فوت وقت به سازمان مرکزی محیط‌زیست ارسال شد.

وی یادآور شد: این یوز نر با نام هومینو حدود ۱۲ سال سن داشت که برای اولین بار در نزدیکی رودخانه‌ای به همین نام در پناهگاه حیات‌وحش دره انجیر اردکان مشاهده و نام‌گذاری شده بود. / فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93878

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر