خبر خوش برای آموزش و پرورش استان خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱، ۶۱۴ کلاس درس در قالب ۱۵۰ مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شد که از این تعداد ۴۶ درصد به تعداد ۲۸۶ کلاس درس تخریب و بازسازی شدند.

خبر خوش برای آموزش و پرورش استان خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از تحویل ۶۱۴ کلاس درس در قالب ۱۵۰ مدرسه به آموزش و پرورش استان در سال گذشته خبر داد.

محمد سعیدی‌پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، ۶۱۴ کلاس درس در قالب ۱۵۰ مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شد که از این تعداد ۴۶ درصد به تعداد ۲۸۶ کلاس درس تخریب و بازسازی شدند.

وی افزود: ۴۸ درصد از کل کلاس‌های تحویلی یعنی ۲۹۵ کلاس نیز کلاس‌های درس جدیدی بودند که احداث شدند.

سعیدی‌پور بیان کرد: ۶ درصد از کل  کلاس‌های تحویلی در قالب ۳۳ کلاس درس نیز پروژه‌های توسعه‌ای بودند.

وی گفت: از ۶۱۴ کلاس احداث شده در سال گذشته در استان خوزستان، ۳۳۲ کلاس درس در مناطق روستایی و عشایری و ۲۸۲ کلاس درس در مناطق شهری بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه  ۵۴ درصد کلاس‌های تحویلی در مناطق روستایی و عشایری بوده‌اند، افزود: زیربنای تحویل داده شده در سال گذشته، ۶۳ هزار متر مربع است که از این رقم، ۲۴ هزار متر مربع در مناطق روستایی و عشایری و ۳۹ هزار متر مربع در مناطق شهری احداث شدند.

وی با اشاره به پروژه‌های نوسازی و تجهیز مدارس، گفت: سال گذشته ۱۰۴ مدرسه و ۶۰ سرویس تعمیر شدند و ۲۶۰ هزار متر مربع ایزوگام و آسفالت انجام شد.

سعیدی‌پور با اشاره به تهیه اقلام تجهیزاتی یادآور شد: در سال گذشته ۲۹ هزار میز و نیکمت، ۲ هزار و ۴۰۰ کولر، ۹۶۰ رایانه، ۵۷۰ پرینتر، اسکنر و دستگاه فتوکپی در اختیار مدارس قرار داده شد و ۲۳۰ کلاس درس نیز هوشمندسازی شدند.

وی افزود: از پروژه‌های شاخص تحویل داده شده به آموزش و پرورش می‌توان به ساخت اولین و بزرگترین مجتمع آموزشی با رویکرد مدیریت سبز کشور، در اهواز اشاره کرد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82664

ارسال نظر