هشدار مهم درباره پیک هشتم کرونا در ایران | تعداد شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت + عکس

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای ایران منتشر شد. وزیر بهداشت نیز درباره افزایش موارد ابتلا به کرونا و پیک هشتم کرونا در ایران هشدار داد.

هشدار مهم درباره پیک هشتم کرونا در ایران | تعداد شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت + عکس

وزیر بهداشت با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی، هشت درصد افزایش داشته است، گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است؛ مهمترین مساله برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری تزریق واکسن است.

بنابر اعلام وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز (شنبه ۵ فروردین‌ماه) در بازدید از مرکز کنترل عملیات اورژانس کشور و در نشست با رئیس، معاونان و مدیران سازمان اورژانس کل کشور ضمن تبریک سال نو و قدردانی و تشکر از زحمات شبانه روزی کارکنان این سازمان اظهار داشت: نیروهای خدوم اورژانس در سراسر کشور، بی‌ادعا مشغول خدمت رسانی به مردم شریف کشورمان و مصداق واقعی مدافعان گمنام سلامتند.  

وزیر بهداشت از رسانه‌های جمعی و خبری خواست تا خدمات اورژانس را به نحو شایسته‌ای پوشش دهند؛ چراکه کارکنان خدوم اورژانس، شبانه‌روز و در حوادث مختلف همواره پای کار مردم بوده و هستند.  

عین‌اللهی اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد به تصویر کشیده شدن زحمات بی‌وقفه کارکنان خدوم اورژانس در رسانه‌ها، سینماها و سریال‌های تلویزیونی باشیم.  

وزیر بهداشت گفت: متوسط زمان حاضر شدن اورژانس در صحنه حوادث، به‌ویژه در تصادفات جاده‌ای حدود ۱۴ دقیقه، در شهرهای کوچک ۸ دقیقه و در شهرهای بزرگ ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است.  

او بیان اینکه ماموریت‌های اورژانسی از آغاز سال جدید تاکنون ۵۸ درصد افزایش یافته است، علت این افزایش را بیشتر شدن ترددهای جاده‌ای و مسافرت‌ها برشمرد.  

عین‌اللهی افزود: در ایام نوروز حدود ۴۴ هزار و ۴۰۰ درمان در محل انجام شده است و همچنین ۵ هزار و ۶۷۱ اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است که حدود ۷۶ اعزام با پرواز هوایی بوده است.  

او تاکید کرد: در ایام نوروز بیش از  ۱۴۴ هزار و ۸۶۱ ماموریت از سوی  اورژانس انجام شده است که از این تعداد ماموریت ترافیکی با حدود ۲۷ هزار و ۴۶۴ مورد ۱۹ درصد رشد داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که انتقال خون و بانک خون در تعطیلات نوروز مثل دیگر روزهای سال فعالند، گفت: حدود ۵۷ هزار و ۲۵۲ واحد خون بین مراکز درمانی توزیع شده است.  

او در ادامه با بیان اینکه در این ایام ۷۶ ماموریت اورژانس هوایی در کشور انجام شده است، اظهار کرد: در این ماموریت‌ها بیماران بدحال با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. ۷۱۳ نفر در این ایام دچار ایست قلبی شدند که  ۶۴۶ نفر از این بیماران در مراکز درمانی احیا شدند و  ۶۷ نفر را هم تکنیسین‌های اورژانس در همان محل احیا کردند.

عین‌اللهی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی ۸ درصد افزایش داشته است، گفت: بیماران گوارشی ۴۲ درصد،  بیماران قلبی ۲۶ درصد و مصدومان ترومایی ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شاهد موج هشتم ویروس کرونا در کشور هستیم، گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است؛  مهم‌ترین مساله برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تزریق واکسن است؛ بنابراین از آن دسته از مردم شریف کشورمان که از مدت تزریق آخرین واکسن‌شان ۶ ماه می‌گذرد، تقاضا داریم که برای تزریق مجدد به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.  

او افزود: لازم است آن دسته از مردم عزیز کشورمان که  بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و دیابت و کهولت سن دارند حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.  

عین‌اللهی از مردم شریف ایران خواست در دید و بازدیدهای نوروزی حتما از ماسک استفاده کرده و اگر دارای علایم سرماخوردگی هستند، از تردد در اجتماع خودداری کنند.

جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای ایران

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی نقشه کرونا در کشور، تعداد شهرهای قرمز افزایش یافت.

بر اساس آخرین به‌روز سانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۰ به ۱۳ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به ۴۸ شهر، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: وزیر بهداشت خبر داد : موج هشتم کرونا به ایران رسید!

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۸ به ۱۹۴ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۰۷ به ۱۹۳ شهر رسید.

رنگ‌بندی کرونایی

رنگ‌بندی کرونایی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 78878

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر