ادامه سریال مسمومیت دانش‌آموزان امروز در کرج، زنجان و لاهیجان

مسمومیت سریالی دانش آموزان همچنان در شهرهای مختلف کشور ادامه دارد؛ از مسمومیت 30 نفر از دانش آموزان یک مدرسه در ارومیه تا تکرار این قضیه در دو مدرسه در همدان و مدرسه دیگری در فارس و همچنین دبیرستانی در زنجان و لاهیجان ادامه داشت.

ادامه سریال مسمومیت دانش‌آموزان امروز در کرج، زنجان و لاهیجان

 مسمومیت سریالی دانش آموزان همچنان در شهرهای مختلف کشور ادامه دارد؛ از مسمومیت ۳۰ نفر از دانش آموزان یک مدرسه در ارومیه تا تکرار این قضیه در دو مدرسه در همدان و  مدرسه دیگری در فارس و همچنین دبیرستانی در زنجان و لاهیجان ادامه داشت. این در حالی است که تمام این مسمومیت ها امروز اتفاق افتاده است. در همین راستا مرتضی خاتمی نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز است.

مسمومیت دانش آموزان کرجی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعدادی از دانش‌آموزان یکی از مدارس کرج احساس مسمومیت کردند.

علی حجرگشت اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان در منطقه اسلام‌آباد کرج احساس مسمومیت کردند.

مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه‌ای در آذربایجان غربی؛ انتقال ۳۰ دانش‌آموز‌‌ به بیمارستان

به گزارش تسنیم،  تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند. براساس گزارش تسنیم، این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند.

تاکنون ۳۰ دانش‌آموز‌ دچار علائم مسمومیت بوده که به بیمارستان منتقل شده‌اند‌.

مسمومیت دانش‌آموزان دو مدرسه دخترانه در همدان

به گزارش فارس، علیرضا توقیری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مسمومیت دانش‌آموزان دو مدرسه دخترانه در شهر همدان و شهرستان‌ کبودراهنگ خبر داد و اظهار کرد: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امداد رسانی و انتقال برخی از دانش‌آموزان به بیمارستان در حال انجام است و با به کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های استان در حال آماده‌باش هستند گفت: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون چهل دانش‌آموز در کبودرآهنگ و ۱۵ دانش آموز در همدان جهت مداوا به بیمارستان ها اعزام شده‌اند. اکثر دانش‌آموزان به طور سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند و تعدادی نیز تحت نظر هستند.

مسمومیت دانش‌آموزان به شهرستان کوار رسید؛ انتقال ۲۷ نفر به بیمارستان

به گزارش تسنیم، حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ضمن تائید این خبر اظهار داشت: صبح امروز ۲۷ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

وی اضافه کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر مسئولان در محل حضور دارند و در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اطلاع رسانی از این حادثه از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

تعدادی از دانش آموزان زنجانی به مرکز درمانی منتقل شدند

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تائید خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان دبیرستان حضرت ولیعصر (عج) شهر زنجان، گفت: تعدادی از دانش آموزان دبیرستان ولی عصر (ع) زنجان با ادعای مسمومیت به مرکز درمانی منتقل شدند.

مشهود تقی لو افزود: صبح امروز تعدادی از دانش آموزان دختر دبیرستان ولیعصر زنجان با ادعای مسمومیت توسط ناوگان اورژانس برای درمان به مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند و این تعداد دانش آموزان تحت درمان هستند و وضعیت عمومی آنها رضایتبخش است.

بنا به شنیده ها ۲۹ نفر از دانش آموزان دچار مسمومیت شده اند که حال عمومی همه آن‌ها در حال حاضر خوب بوده و روند ترخیص آنها در حال انجام است.

مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه‌ دخترانه‌ در لاهیجان

امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ مسمومیت دانش‌آموزان مدرسه‌ی دخترانه‌ای در لاهیجان اتفاق افتاد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز است

مرتضی خاتمی نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق بررسی کمیته علمی بررسی کننده موضوع، عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز بوده و گاز N۲ هم جدا شده است، ولی علائم مسمومیت را توجیه نمی‌کند و دیگر مواد جدا شده، این علائم را توجیه می‌کند.

سیدمرتضی خاتمی که هفته گذشته به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان به قم سفر کرده بود، در رابطه با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.

وی با بیان اینکه عامل مسمومیت دانش‌آموزان ممکن است یک یا ترکیبی از چند نوع گاز باشد، افزود: گاز N۲ موجود در این گروه، علائم و تظاهرات بالینی را توجیه نمی‌کند ولی گازهای دیگری که در این محیط‌ها جداسازی شده‌اند علائمی منجمله بی‌حسی اندام را توجیه می‌کند.

این مسئول در رابطه با علائم مسمومیت دانش‌آموزان، تصریح کرد: طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و ... می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان، گفت: طبق بررسی‌ها و پیگیری‌ها، تاکید شد عامل یا عاملان احتمالی مسمومیت دانش‌آموزان‌، در کمترین زمان ممکن مشخص و به اطلاع عموم برسد.

خاتمی با اشاره به نگرانی جامعه به خصوص اولیاء دانش‌آموزان، خواستار شناسایی فوری عامل یا عوامل احتمالی حوادث اخیر در مدارس کشور شد و خاطرنشان کرد: سستی و مسامحه در این زمینه به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و سلامت و آرامش روحی، روانی جامعه و حریم بانوان و علم‌آموزی باید با قوت و قدرت مورد حمایت جدی قرار گیرد.

مراجع عظام خواستار رسیدگی فوری به موضوع مسمومیت دانش آموزان

مراجع تقلید عظام هم به این موضوع ورود پیدا کرد و خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده و برخورد قاطع با مسببان آن شده‌اند.

 

منبع: آخرین خبر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75670

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر