توضیحات تازه درباره خانم روسی و حجاب جنجالی میهمان‌های کنگره زنان تاثیرگذار | مایا صباغ دعوت نبود!

انسیه خزعلی گفت: شایعاتی درباره خانم روسی که منتخب ما بوده ایجاد کردند که درست نیست. «مایا صباغ» هم اصلا میهمان ما نبودند.

توضیحات تازه درباره خانم روسی و حجاب جنجالی میهمان‌های کنگره زنان تاثیرگذار | مایا صباغ دعوت نبود!

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: «مایا صباغ» میهمان کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار نبوده است.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست امروز خود با خبرنگاران درباره کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، درخصوص حواشی حضور «مایا صباغ» به عنوان میهمان کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، اظهار کرد: ایشان اصلا میهمان ما نبودند. خودشان به ایران آمدند، خودشان فیلم گرفتند و اتفاقا خودشان هم در فیلم‌ها مطرح کردند ای‌کاش دفعه بعد من را هم دعوت کنند.

او ادامه داد: از سوی دیگر شایعاتی درباره خانم روسی که منتخب ما بوده نیز ایجاد کردند که درست نیست و اینها دروغ‌هایی است که بعصا به علت تشابه اسمی ایجاد شده و رسانه‌ها آن را بیان کردند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره حواشی پوشش زنان حاضر در کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار و قیاس آن با پوششی که زنان ایرانی باید در کشور رعایت کنند، گفت: بعضا پوشش برخی زنان در ایران بدتر از پوششی است که این میهمانان داشتند. همیشه اینطور بوده کسانی که از خارج از کشور می‌آیند پوشش متفاوت با ایران دارند و این نبوده پوششی که به عنوان مقررات در داخل وضع شده را از میهمانان خارجی بخواهند. آنها در محیط خاص خود زندگی می‌کنند و شاید نتوان آن انتظار را از آنها داشت.

خزعلی با بیان اینکه برنامه کنگره به خوبی در سطح ملی و بین المللی انجام گرفت، افزود: در سطح ملی ۳۱ نفر از بانوان تاثیر گذار از استان‌های مختلف مورد حمایت و تشویق قرار گرفتند که ملاک‌های انتخاب قبلا گفته شده است. از جمله ملاک‌ها نوع تاثیر گذاری، کیفیت و کمیت تاثیرگذاری، شرایط و ویژگی‌های منطقه در تاثیرگذاری بود. این شناسایی به طرق مختلف انجام گرفت.

او با بیان اینکه در سطح بین المللی در خارج ۷۰۰ پرونده از زنان تاثیر گذار به دستمان رسید که ۷۰ نفر شرایط اولیه را داشته و از این بین داوران متخصص هفت نفر شامل سه زن ایرانی و چهار زن خارجی را انتخاب کردند، تصریح کرد: ایرانیان انتخاب شده در سطح بین المللی فعالیت و اثرگذاری بین المللی داشتند. ملاک‌هایمان برای انتخاب این هفت نفر علمی، اجتماعی، اقتصادی و کارآفرینی و حتی از نظر عمومی و خانواده نیز بود اما بیشتر ملاکمان فعالیت علمی بود.

خزعلی افزود: سه نفر برگزیده ایرانی در سطح بین المللی، خانم امام جمعه، خانم سوده غفوری فرد و خانم مژگان زندی هستند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68594

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر