هشدار خطر حمله حیوانات وحشی به شهروندان | با ۱۵۴۰ تماس بگیرید

در صورت مشاهده حیوانات وحشی در شهر و روستا با ۱۵۴۰ تماس بگیرید

هشدار خطر حمله حیوانات وحشی به شهروندان | با ۱۵۴۰ تماس بگیرید

سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: با توجه به سرمای شدید و امکان وجود حیوانات وحشی در شهر در صورت مشاهده با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرید.

سعید یوسف‌پور، سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف در اکثر نقاط استان گفت: در این شرایط امکان ورود حیات‌وحش از ارتفاعات به کوهپایه‌ها وجود دارد که از مردم تقاضا می‌شود از غذا دهی دستی به این حیوانات خودداری کنند.

سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: غذا دادن به حیوانات وحشی از نظر کارشناسی اشتباه است و باعث تغییر رفتار حیات‌وحش و آسیب به انسان‌ها می‌شود.

وی گفت: با این روند خطر تصادفات جاده‌ای افزایش پیدا می‌کند و برخورد این حیوانات با حیوانات اهلی باعث انتقال بیماری‌هایی مانند هاری می‌شود.

یوسف‌پور با اشاره به ضرورت مدیریت پسماند بیان کرد: مردم منابع غذایی و پسماند‌ها را در حاشیه شهر رها نکنند و دفع پسماند به صورت اصولی و در شبکه دفع را جدی بگیرند.

سرپرست حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تا این لحظه گزارشی مبنی بر حضور حیوانات وحشی مانند گرگ در سطح شهر نبوده و فقط در بعضی روستا‌ها گزارش شد که با تلاش محیط‌بانان به خارج از روستا هدایت شدند.

یوسف‌پور در پایان توضیح داد: با توجه به سرمای شدید وجود حیوانات وحشی در سطح شهر دور از ذهن نیست و مردم در صورت مشاهده با شماره ۱۵۴۰ محیط‌زیست که به صورت شبانه‌روزی فعال است، تماس حاصل کنند تا محیط‌بانان اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68437

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر