معیار جدید اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور + جزئیات

جزئیات معیار اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کشور اعلام شد.

معیار جدید اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور + جزئیات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام کرد: اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌ها بر اساس کد ملی افراد مبتلا انجام می‌شود.

حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، عنوان کرد: سویه جدید کرونا در کشورهای مختلف شیوع پیدا کرده و در کشور ما نیز طبق آخرین آماری که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، ۵ مورد فوتی به دلیل شروع این سویه در سطح کشور داشتیم.

 وی با بیان اینکه آمار بیماری کرونا به صورت هفتگی به روزرسانی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر در آخرین رنگ‌بندی ارائه شده شهر قرمز نداریم اما آمارها در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به وضعیت استان در رنگ‌بندی‌های جدید، عنوان کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار شهرستان ایجرود، سلطانیه و طارم در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌ها بر اساس کد ملی افراد مبتلا انجام می‌شود، متذکر شد: ممکن است افراد در خارج از استان بستری باشند ولی در آمار این افراد بر حسب کد ملی به حساب زنجان گذاشته شوند که این یک نقص است که ما نسبت به این مبنا معترض هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران کرونایی در استان، یادآور شد: میانگین روزانه بستری در بیمارستان در هفته اخیر صفر تا ۶ بوده و میانگین بستری روزانه نیز در یک هفته اخیر ۳.۷ دهم درصد بوده است.

بختیاری با یادآوری اینکه میانگین تعداد بیماران بستری در چهار هفته منتهی به ۱۵ دی‌ماه سیر افزایشی داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ بیمار کرونایی در استان زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آخرین بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس کاهش داشته است، ادامه داد: از مهم‌ترین چالش‌های مبارزه با این بیماری در مدارس می‌توان به پایین بودن درصد استفاده از ماسک در مدارس در طول کلاس، نامناسب بودن زیرساخت‌های تهویه کلاس‌های درس، کم بودن نیروهای خدماتی در مدارس و نامطلوب بودن گندزدایی ایمن و نظافت سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به موضوع تامین دارو، ادامه داد: کمبود کشوری در برخی از داروها وجود دارد که اگر پیک ایجاد شود نیز شاهد یک سری کمبودها خواهیم بود با این وجود تلاش می‌کنیم از همه منابع برای جذب حداکثر سهمیه استان استفاده کنیم.

او با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون، همه مراکز جامع شهری در شهرها و خانه‌های بهداشت در مراکز روستایی فعال هستند، تصریح کرد: در صورت نیاز برای فعالیت مراکز تجمیعی نیز برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 64854

ارسال نظر