هشدار! لینک‌های تبریک و تخفیف‌ ویژه شب یلدا حساب شما را خالی می‌کنند

ممکن است سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار، تلفن همراه یا رایانه را با پیام‌هایی حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف همچون تبریک شب یلدا آلوده کنند و به تمامی اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان دسترسی پیدا کنند.

هشدار! لینک‌های تبریک و تخفیف‌ ویژه شب یلدا حساب شما را خالی می‌کنند

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: توصیه ما به کاربران فضای مجازی این است که از باز کردن هر نوع لینک ناشناس خودداری کنند.

مهدی عمران‌فر، رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به فرارسیدن شب یلدا مجرمان سایبری پیام‌هایی حاوی لینک‌های ناشناس با عناوین مختلف همچون تبریک شب یلدا، تخفیف‌های ویژه شب یلدا و بسته‌ای اینترنتی ویژه شب یلدا برای کاربران ارسال می‌کنند.

او بیان داشت: در این پیام‌ها از کاربران خواسته می‌شود با کلیک بر روی لینک مذکور، پیام را مشاهده کنند و برخی از این پیام‌ها شامل تصاویر متحرک است، اما ممکن است سودجویان با ایجاد لینک‌های آلوده به بدافزار، تلفن همراه یا رایانه را آلوده کنند و به تمامی اطلاعات محرمانه و خصوصی شهروندان دسترسی پیدا کنند.

عمران فر با بیان اینکه کاربران حتماً از سایت‌های معتبر، دارای نماد اطمینان و مجاز خرید کنند، گفت: افراد سودجو برخی از کالاها یا خدمات مرتبط با شب یلدا را با قیمتی بسیار پایین آگهی کرده و تحت عناوین مختلف از جمله حراج ویژه یلدا و … از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او افزود: مردم در صورت سفارش کالا، تسویه حساب را در محل و پس از رؤیت و اطمینان از اصالت کالای سفارش داده شده انجام دهند و از پرداخت هر گونه مبلغ تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

عمران‌فر اظهار داشت: کلاهبرداران و افراد سودجو به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، فروش بسته اینترنت ویژه، تخفیف از اطلاعات کارت بانکی کاربران سو‌استفاده کرده یا حتی از اطلاعات هویتی آنان سو‌استفاده می‌کنند؛ پس کاربران هوشیار باشند که هر نوع تخفیفی که باید از سوی اپراتورهای تلفن همراه یا شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ارائه شود، طبیعتاً باید در سایت آن‌ها یا رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی شده باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61242

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر