اعتبار آموزش و پرورش افزایش یافت

۱۶۲ میلیارد تومان بودجه به حوزه آموزش و پرورش استان تخصیص داده شده است. اعتقاد ما بر این است که اعتبار در آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و فرایند سرمایه گذاری را بهبود می‌بخشد.

اعتبار آموزش و پرورش افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش استان تخصیص داده شده است.

علی شهریارپور اظهار کرد: فلسفه آموزش و پرورش و تبیین اقدامات جهادی آن خلاصه می‌شود در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که رسالت معلمان را تربیت نسل با هویت ملی برای تمدن ایران اسلامی برشمرده است.

وی با اشاره به اینکه تربیت نسل با هویت ملی و تمدن نوین اسلامی سه هدف عمده و رکن بسیار مهم و تأثیر گذار است تصریح کرد: اقدامات جهادی و تبیین آن در نظام آموزشی را می‌توان با رویکردهای متفاوت بیان کرد.

شهریار پور ادامه داد: جهاد آموزش و پرورش در نظام آموزشی کشور متجلی می‌شود.

وی با اذعان بر اینکه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری و فعالیت فرهنگیان در سطح بسیار بالایی در آموزش کشور قرار دارد بیان داشت: از لحاظ فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و علمی، آموزش و پرورش این استان جز رده‌های برتر در سطح کشور است.

شهریار پور با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش این استان از متولیان آموزشی خوبی برخوردار است گفت: نخبگان علمی، ورزشی، مذهبی و … در سطح استان بسیار تأثیر گذار بوده‌اند و در ارتقا نظام آموزشی کشور نقش خوبی را ایفا کرده‌اند.

وی یادآور شد: سند تحول آموزش و پرورش باید در سطح استان تبیین شود و این سند یکی از اسناد بالا دستی استان برای تصمیم گیری های نظام آموزشی است که از اقدامات ماندگار و بسیار خوب این استان به شمار می‌رود.

شهریار پور به اعتبارات آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اعتبار در آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است و فرایند سرمایه گذاری را بهبود می بخشد.

وی در ادامه بیان داشت: با همین رویکرد از کل اعتبار استان که حدود یک هزار میلیارد تومان است ۱۶۲ میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش استان تخصیص داده شد، در واقع نزدیک به ۲۰ درصد اعتبارات استان را شامل می‌شود که این جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش را در نظام تصمیم گیری استان نشان می‌دهد.

شهریار پور با اذعان بر اینکه در سفر ریاست جمهور مصوبات خیلی خوبی برای آموزش و پرورش داشته‌ایم گفت: اولین مصوبه که جز مصوبات ماندگار است جایگزینی کلیه مدارس کانکسی استان به مدارس استاندارد است.

او تاکید کرد: جایگزینی مدارس کانکسی به مدارس استاندارد حجم بسیار بالایی از اعتبارات را نیاز دارد که لازم است در این راستا از خیرین نیز کمک گرفته شود.

شهریار پور تشریح کرد: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بازسازی مدارس به صورت نقد در نظر گرفته شده است که لازم است از کمک‌های غیر نقدی که از طریق بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان است نیز استفاده شود.

وی یاد آور شد: استخر شهید استکی جزو پروژه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش است و تخصیص خیلی خوبی به آن داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر به بهره برداری کامل برسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 59779

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر