اتوبوس‌خواب‌‌ها معتاد نیستند، پول اجاره‌خانه ندارند!

شورای شهر تهران به پدیده «اتوبوس خوابی» واکنش نشان داد.

اتوبوس‌خواب‌‌ها معتاد نیستند، پول اجاره‌خانه ندارند!

سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با اشاره به پدیده اتوبوس خوابی در بی‌آر‌تی گفت: از گذشته شاهد بودیم که به خصوص در زمستان معتادان بدون مکان، برای خوابیدن سوار اتوبوس های خط شبانه شده و در طول مسیر می خوابیدند.

بیشتر بخوانید: اجاره صندلی بی‌آرتی برای خواب / هر خواب ۴۵ دقیقه‌ای، ۳ هزار تومان

وی با بیان اینکه اما حالا براساس گزارشات واصله شاهد آن هستیم که پدیده جدیدی در اتوبوس های بی آرتی که خط شبانه روزی هستند رخ  داده و آن هم خوابیدن افراد غیرمعتاد در اتوبوس است، گفت: مسئولان شهرداری اعلام کردند که این افراد ظاهر موجه ای داشته و معتاد نیستند و حتی شاغل هستند اما توان پرداخت کرایه خانه یا کرایه مهمان سرا را ندارند به همین دلیل اتوبوس را برای خوابیدن انتخاب می کنند چراکه هم امنیت دارد و هم در این شبهای سرد، گرم است.

علوی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران گرمخانه دارد که صرفا مخصوص معتادان نیست اما این افراد مایل نیستند که از این گرمخانه بنا به دلایل مختلف از جمله هم نشینی با معتادان و مسیر طولانی استفاده کرده و در آنجا مستقر شوند.

وی  با اشاره به اینکه رانندگان اتوبوس نمی توانند بین اتوبوس خواب و مسافر تفکیکی قائل شوند و نمی توانند اجاره نامه یا سند خانه مسافران را ببینند و بعد به آنها اجازه ورود دهند، ادامه داد: ما در ستاد سمن ها سعی داریم از توان سازمانهای مردم نهاد در این زمینه استفاده کنیم و از آنها بخواهیم برای این پدیده که زائیده شرایط اقتصادی کشور است، فکری کنند.

علوی به راه اندازی کمیته ها و کارگروه های تخصصی سمن ها نیز اشاره کرد و گفت: هفته گذشته کمیته اجتماعی ما تشکیل شد که یکی از اهداف ایجاد آن استفاده از ظرفیت سازمان های مردم در حل معضلات شهری است و قرار است موضوع اتوبوس خوابی نیز به عنوان یک معضل در کارگروه های این کمیته مطرح و سمن های مرتبط پای کار بیایند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 5524

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر