جزئیات پذیرش دانشجویان بورسیه جدید اعلام شد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: با توجه به مصوبه شورای گسترش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می توانند از طریق اعلام در دفترچه آزمون سراسری برای مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی بورسیه از طریق واحدهای صنعتی و تولیدی پذیرش کنند که در این شیوه دانشجو ضمن حضور در دانشگاه در محیط صنعت هم حضور پیدا کرده و حقوق دریافت می کند.

جزئیات پذیرش دانشجویان بورسیه جدید اعلام شد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها می توانند از طریق اعلام در دفترچه آزمون سراسری برای مقاطع تحصیلی دانشگاهی دانشجوی بورسیه از طریق واحدهای صنعتی و تولیدی پذیرش کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و طرح تحول آموزش، در جلسه اخیر شورای گسترش آموزش عالی چند مصوبه مهم به تصویب رسید که یکی از آنها موافقت این شورا با راه اندازی بورسیه، صنعت و جامعه در دانشگاه‌ها بود.

عمو عابدینی معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص این مصوبه گفت: با توجه به اجرای موفق طرح بورسیه جامعه و صنعت در دانشگاه یزد، اجرای این بورسیه  در سایر دانشگاه‌ها به تصویب شورای گسترش رسید.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: با توجه به مصوبه شورای گسترش، دانشگاه‌ها  و مراکز آموزشی و تحقیقاتی می توانند از طریق اعلام در دفترچه آزمون سراسری برای مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجوی بورسیه از طریق واحدهای صنعتی و تولیدی پذیرش کنند که در این شیوه دانشجو ضمن حضور در دانشگاه در محیط صنعت هم حضور پیدا کرده و حقوق دریافت می کند.

وی افزود: ارتقای امید اجتماعی، مسئولیت پذیری ملّی و اشتغال پذیری ، تقویت ارتباط و تعامل مؤثر میان دانشگاه و جامعه و بسترسازی لازم برای ارتقای توانمندی‌های عملی دانش‌آموختگان،‌جذب استعدادهای برتر، جهت‌دهی به پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی، اشتغال‌پذیری و جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموختگان  از اهداف  "بورسیه، صنعت و جامعه" است.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت:  از جمله مزایای این طرح برای دانشجویان، مهارت آموزی در حین تحصیل، آشنایی با محیط صنعت و احتمال اشتغال در همان واحد صنعتی ارائه کننده بورسیه  پس از فراغت از تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه جزییات بورسیه صنعت و جامعه پس از تصویب شیوه نامه، اطلاع رسانی می شود؛ افزود: مقرر شد معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به تدوین شیوه‌نامه پذیرش دانشجو ازطریق بورس صنعت و جامعه برای سال آینده و فراهم نمودن امکان پذیرش دانشجو از این طریق آزمون های سراسری سازمان سنجش برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اقدام کند.

عموعابدینی تاکید کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل از طریق  این بورسیه، در رشته های مورد نیاز صنعت و جامعه باید بین ۳۰ الی ۴۰ واحد درسی را به صورت نظری و عملی در زمینه ای که در آن بورسیه شده است؛ به صورت کارورزی و کارآموزی و دروس عملی طی کند و مابقی واحدهای درسی رشته تحصیلی خودرا بگذرانند و تعداد  کل واحدهای درسی در محدوده ۱۳۰ الی ۱۴۰ خواهد بود.

عمو عابدینی در تشریح مصوبات جلسه  اخیر شورای گسترش گفت: برنامه ریزی برای افزایش سهم دانشگاه‌ها از تولید ناخالص ملی به تصویب این شورا رسید.

معاون آموزشی وزیر علوم و دبیر طرح تحول این وزارت گفت: هم اکنون سهم دانشگاه‌ها از تولید ناخالص داخلی خیلی کم است و ما تلاش داریم در برنامه هفتم توسعه، این سهم را تا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی(gdp)افزایش دهیم و این هدف در متن قانون هفتم توسعه  گنجانده خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 53619

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر