قانون رتبه‌بندی معلمان از خاصیت افتاد | در سامانه رتبه‌بندی، بازار سیاه مدرک‌سازی شکل گرفته است

اینکه معلم به نوعی مجبور شود که برای مشمول شدن در قانون رتبه‌بندی، مدارکی را بارگزاری کند که بعضاً متعلق به او نیست، کار صحیحی نیست و این از ضعف آیین‌نامه وزارتخانه آموزش و پرورش است، هر چند که وزارتخانه خود نخواهد که چنین اتفاقی بیفتد.

قانون رتبه‌بندی معلمان از خاصیت افتاد | در سامانه رتبه‌بندی، بازار سیاه مدرک‌سازی شکل گرفته است

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جمع برخی از فعالان فرهنگی با انتقاد از نحوه اجرای ضعیف قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش با ارایه یک آیین نامه ضعیف، قانون رتبه بندی را از خاصیت انداخت.

او گفت: اینکه معلم به نوعی مجبور شود که برای مشمول شدن در قانون رتبه‌بندی، مدارکی را بارگزاری کند که بعضاً متعلق به او نیست، کار صحیحی نیست و این از ضعف آیین‌نامه وزارتخانه آموزش و پرورش است، هر چند که وزارتخانه خود نخواهد که چنین اتفاقی بیفتد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز می‌شنویم که برای بارگزاری مدارک در سایت رتبه بندی، بازار سیاه مدرک سازی شکل گرفته و این در شأن معلم و آموزش و پرورش نیست که بازیچه دست چنین گروه‌هایی قرار گیرد.

عزیزی گفت: بنده صراحتا به شخص وزیر آموزش و پرورش گفتم که با این آیین نامه ضعیف، قانون رتبه بندی معلمان از خاصیت افتاد چراکه منزلت معلم را خدشه دار می‌کند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز اصلی آموزش و پرورش را محتوای مناسب و معلم در تراز دانست و گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در این راستا ضربه خورده است.

او گفت: گلوگاه آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است لذا باید برای پرورش معلم در تراز و محتوای مناسب، روی کیفیت این دانشگاه کار کرد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42339

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        درود بر شرف نماینده شیراز که حرف حق رو در مورد رتبه بندی معلمان زده...مگر رتبه معلم تو حکم کارگزینی نیست؟

      ارسال نظر