خبر مهم فرمانده کل انتظامی کشور برای زائران اربعین

افرادی هستند که ۷۲ ساعت در مرز مانده‌اند؛ وظیفه ما این است که ابتدا این افراد را به سلامت از مرز خارج کنیم و اگر بعداً ظرفیت ایجاد شد ستاد اربعین وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

خبر مهم فرمانده کل انتظامی کشور برای زائران اربعین

سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ازدحام ترافیکی در مرز مهران زیاد است، افزود: طرف عراقی همکاری خوبی داشته اما طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت گذشته افراد نتوانسته اند از مرز عبور کنند و به نظر می‌رسد تا فردا نیز جمعیت وجود داشته باشند و امیدواریم که با طرف عراقی بتوانیم هماهنگ کنیم و آنها را به خارج از مرز برسانیم.

وی ادامه داد: به دلیل ازدحام و گرمای هوا مشقت بسیاری برای زائران در بیرون و داخل مرز وجود دارد و ظرفیت آن سمت مرز و در عراق محدود است.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم ستاد مرکزی اربعین

اشتری با اشاره به وضعیت جاده‌های منتهی به مهران گفت: پارکینگ‌هایی که در داخل شهر مهران و نزدیک آن قرار دارند تکمیل شده‌اند و حتی زمین‌های اطراف برای پارک خودروها استفاده می‌شود و چند کیلومتر ترافیک وجود دارد اما جمعیت لایه بندی شده‌اند و ازدحام بسیاری در پایانه‌ها وجود دارد و اگر جمعیت به یک بار وارد پایانه شود ممکن است مشکلات متعددی پیش بیاید، بر همین اساس مجبوریم لایه لایه جمعیت را از مرز خارج کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: از بامداد جمعه گذشته که ستاد اربعین وزارت کشور اعلام کرد نباید به سمت مرز بیایند اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفت و تعدادی از زائران که به ایلام آمده بودند طی درخواستی که از آنها شده بود بازگشتند یا در مکان‌های مناسب مستقر یافتند البته ما شرمنده مردم هستیم که نمی‌توانیم بیش از این پذیرش برای ورود به پایان‌ه ها داشته باشیم.

وی گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون به عراق سفر کرده‌اند و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز بازگشته‌اند در حال حاضر موج برگشت نیز وجود دارد باید خدمات را به زائرانی که از زیارت بازگشته اند را نیز ارائه دهیم.

اشتری با بیان اینکه به همه افرادی که تا پایان مرزی مهران آمده‌اند و دیگر امکان برگشت ندارند را اعلام کردیم به مرور و با هماهنگی مسئولان و پلیس و مرزبان عراقی می‌توانند از مرز خارج شوند گفت: اما افرادی که جدید می‌آیند را نمی‌توانیم از مرز خارج کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم اجازه دهند ما جمعیت مانده را خارج کنیم افرادی هستند که ۷۲ ساعت در مرز مانده‌اند و وظیفه ما این است که ابتدا این افراد را به سلامت از مرز خارج کنیم و اگر بعداً ظرفیت ایجاد شد ستاد اربعین وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور درباره تعطیلی جاده‌ها اظهار کرد: به خودروهایی که تا ایلام آمده‌اند و می‌خواهند به سمت مهران حرکت کنند اعلام کرده‌ایم که وضعیت چگونه است و تقاضای کرده‌ایم که بازگردند البته خودروهای عمومی مانند اتوبوس‌ها می‌توانند به مرز وارد شوند تا زائرانی که زیارت کرده‌اند را بازگردانند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40758

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر