این نشانه‌ها یعنی همسر آزارگری دارید

همسرآزاری می‌تواند به صورت آگاهانه و عمدی یا به صورت غیرآگانه انجام شود که در مورد اول هر چه سریع‌تر بار و بندیلتان را ببندید و فرار کنید، به نفعتان است ولی در مورد دوم در صورتی که فرد ابراز پیشمانی داشته باشد، می‌توان امید به اصلاح رفتارش داشت ولی نیاز به صبر بالایی دارد.

این نشانه‌ها یعنی همسر آزارگری دارید

کتک و آسیب جسمی یک رفتار همسر‌آزاری صریح است که به مرور زمان در حال کاهش است ولی خودش را در قالب های دیگر نشان می‌دهد. در ادامه مطلب به شما می‌گوییم که ویژگی های یک هسر آزارگر چیست و چگونه می‌توانید از دستش خلاص شوید یا رفتارش را تعدیل کنید.

همسرآزاری می‌تواند به صورت آگاهانه و عمدی یا به صورت غیرآگانه انجام شود که در مورد اول هر چه سریع‌تر بار و بندیلتان را ببندید و فرار کنید، به نفعتان است ولی در مورد دوم در صورتی که فرد ابراز پیشمانی داشته باشد، می‌توان امید به اصلاح رفتارش داشت ولی نیاز به صبر بالایی  دارد.  

همسر آزارگر معمولا بی ادب است ، خشن است ، تندی می کند و احترام شما را نگه نمی دارد. همسر آزارگر از موقعیت خود سواستفاده میکند و خواسته و علایق و نیازها و مطلوبش را به طرف مقابل تحمیل می کند. همسر آزارگر معمولا با استفاده از ترفندهایی از جمله ترغیب ، گول زدن ، تهدید کردن یا ترساندن به مقصود خودش می رسد. 

خطرناک‌ترین نوع همسر آزارگر که به آزارگر منحرف معروفند، دچار اختلال شخصیت خودشیفته هستند و بسیار خودپسند رفتار می کنند و می‌خواهند طرف مقابل را کاملا در چنگ خود داشته باشند و مقهورش کنند؛ به طوری که طرف مقابل احساس کند وضعیتی که در آن گرفتار شده تقصیر خودش است و هیچ‌کس به جز شریک زندگی اش او را نمی خواهد. البته اینگونه موارد حاد به ندرت دیده می‌شود. 

ویژگی‌های همسر آزارگر 

معمولا افرد آزارگر یکسری ویژگی های مشترک دارند که شاید در ابتدا تصور کنید به دلیل عدم شناخت کافی یا مهارت های رفتاری شماست که با چنین رفتارهایی روبرو شده اید ولی  با شناخت آن ها می توانید متوجه شوید که اشکال از رفتار شما نیست و فقط در دام یک فرد آزارگر گرفتار شده‌اید.

همسرآزارگر

همسرآزارگر

همسرآزارگر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 40361

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر