درختان باشگاه انقلاب چه شدند؟

صحت و سقم مطالب عنوان شده در مورد قطع و خشکاندن درختان در مجموعه ورزشی انقلاب مسئله مهمی است که انتظار می‌رود مسئولان دقت نظر بیشتری در این خصوص به خرج داده و مسائل خلاف واقع را بی جهت رسانه‌ای نکنند.

درختان باشگاه انقلاب چه شدند؟

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور خبر قطع و خشکاندن درختان مجموعه ورزشی انقلاب را تکذیب کرد.

در پی انتشار گسترده خبر قطع و خشکاندن درختان مجموعه ورزشی انقلاب و ادامه اظهار نظر‌ها و گمانه‌زنی‌های برخی از مسئولان شورای شهر تهران در این خصوص، شهاب مالمیر، سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، با بیان این که «هیچ درختی در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب قطع، خشکانده یا حذف نشده است» نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. 

مالمیر گفت: این موضوع که مدیران و مسئولان شورای شهر و شهرداری نسبت به مقوله فضای سبز و حفظ و نگهداری درختان حساسیت دارند و پیگیر اتفاقات این حوزه هستند، جای بسی خرسندی و اطمینان خاطر است. اما صحت و سقم مطالب عنوان شده در مورد قطع و خشکاندن درختان در مجموعه ورزشی انقلاب مسئله مهمی است که انتظار می‌رود مسئولان دقت نظر بیشتری در این خصوص به خرج داده و مسائل خلاف واقع را بی جهت رسانه‌ای نکنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی شرکت توسعه در هفته گذشته قویاً خبر منتشر شده در خصوص قطع و خشکانده شدن درختان در مجموعه ورزشی انقلاب را تکذیب کرده است، اعلام کرد: تعدادی از درختان در مجموعه ورزشی انقلاب به دلایل طبیعی و غیرطبیعی دچار بیماری و آسیب شده بودند که برای پیشگیری از بروز حوادث و جلوگیری از خطر آفرینی برای اعضا و خودرو‌های ایشان در مواقع وزش باد و طوفان، برای این درختان تنها سرزنی انجام شده است؛ بنابراین با توجه به این که امکان جوانه زدن و ادامه حیات این درختان همچنان باقی است، این موضوع به هیچ عنوان قطع، خشکاندن یا حذف درختان تلقی نشده و ادعای مطرح شده در این زمینه از اساس صحت ندارد. 

سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه با اشاره به شکایت اخیر سازمان بوستان‌های شهرداری تهران از مجموعه ورزشی انقلاب با اتهام "قطع درختان یا فراهم کردن موجبات آن" اذعان کرد: با ارائه مستندات و دلایل در ردّ این اتهام، دادگاه مربوطه در دهم مردادماه سال جاری حکم برائت مجموعه ورزشی انقلاب از اتهام انتسابی را صادر و ابلاغ کرد. 

شهاب مالمیر اعلام کرد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، مجموعه ورزشی انقلاب و سایر مجموعه‌های تابعه شرکت همگی توسعه فضای سبز و درختکاری را از اهداف و وظایف اصلی خویش می‌دانند و حفظ و نگهداری درختان در محوطه مجموعه را به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار داده اند. 

وی همچنین به کاشت بیش از دو هزار و پانصد اصله نهال طی سه سال گذشته در مجموعه انقلاب اشاره کرد و گفت: کاشت و حفظ درختان در مجموعه‌ها همواره مورد تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38770

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر