خبر دلخراش از مهاجرت پزشکان؛ حاضر هستند از صفر شروع کنند اما اینجا نمانند

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: امنیت و سلامت دو پایه اساسی زندگی مردم است اگر هرکدام از این دو ضربه ببیند، زندگی دچار اختلال می‌شود، از طرف دیگر این دو در راستای هم هستند و باید با همان دیدی که به امنیت اهمیت داده شده، به سلامت هم اهمیت دهیم اما متاسفانه این دیدگاه در کشور وجود ندارد.

خبر دلخراش از مهاجرت پزشکان؛ حاضر هستند از صفر شروع کنند اما اینجا نمانند

کامران منتظری، رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: امنیت و سلامت دو پایه اساسی زندگی مردم است اگر هرکدام از این دو ضربه ببیند، زندگی دچار اختلال می‌شود، از طرف دیگر این دو در راستای هم هستند و باید با همان دیدی که به امنیت اهمیت داده شده، به سلامت هم اهمیت دهیم اما متاسفانه این دیدگاه در کشور وجود ندارد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با بیان اینکه وقتی سلامت در یک جامعه دیده نشود، مردم آسیب می‌بینند، گفت: صیانت از سلامت جامعه چند ابزار نیاز دارد؛ از جمله نیروی انسانی، ابزار و تجهیزات و قوانین. از نظر نیروی انسانی فاجعه‌ای برای آینده پزشکی کشور می‌بینم. به‌عنوان یک استاد دانشگاه می‌بینم که پزشکان انترن فقط دنبال مهاجرت هستند و دانشجوی پزشکی امروز حتی حاضر است از صفر شروع کند ولی اینجا نماند. بهترین متخصصان و فوق تخصص‌های ما دارند می‌روند و حتی می‌بینیم که هیچکسی برای شرکت در دوره تخصص بیهوشی اقدام نکرده است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35537

ارسال نظر